Salı 12.08.2014 00:00

Sadece 45 film kaldı

Türk sinemasının bir asrı devirdiği 2014 yılında yönetmenler harıl harıl çalışıyor. 45 film daha tamamlanırsa 100’üncü yılda 100 film hayali gerçek olacak.

100. yılda 100 film parolasıyla motor diyen sinemacılar film çekiyor, destek arıyor ve biten filmlerini sezona yetiştirmeye çalışıyor. Sinema sektörünün önemli isimlerinden İletişim Uzmanı Nizam Eren, bir araştırmaya imza attı.
7 ayda 21 milyon bilet
Eren'in çalışmalarına göre 90'ın üzerinde proje izleyiciyle buluşmak için gün sayıyor. 1 Ocak tarihinden bu güne dek gösterime çıkan film sayısı 55'e ulaştı bile. Şayet 31 Aralık'a dek 45 film daha vizyon görürse 100. yılda 100 film düşü gerçekleşmiş olacak. Eren, "7 ayda kesilen bilet 21 milyon kadar. Geçen yıl 55 milyon bilet satıldığını düşünürsek kalan filmlerin 34 milyondan fazla izleyici almasını umut edeceğiz" diyor.
Cem Yılmaz'dan saygı
Merakla beklenen projeler arasında Ömer Faruk Sorak yönetimindeki 8 Saniye… filmi yılın sürprizine aday. Murat Şeker, 'Çakallarla Dans' serisine sıfır sorunla yola davam ediyor. 'Pek Yakında', sinemanın 100. yılı için belki de Türk Sinemasına farkında olmadan bir saygı duruşunda bulunacak. Cem Yılmaz'ın geniş kadroyla çektiği bu film yılın en merak edilenlerinden biri.
Merakla beklenen roman

Halil Sezai'nin filmi 'İncir Reçeli', Mahsun Kırmızgül'ün 'Mucize' ve uzun zamadır sinemaya uyarlanması beklenen Sabahattin Ali'nin ölümsüz eseri Kürk Paltolu Madonna bu yılın zengin çeşitliliğine örneklerden bazıları.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.