Giriş Tarihi: 25.10.2014 15:03 Son Güncelleme: 25.10.2014 19:28

Çalıntı tabloda mahkeme son sözü söyledi

Lale Festivali'nde Ressam Metin Asağ, resimlerini photoshopla çoğaltıp kendisinin yaptığını iddia eden İsmail Acar'a açtığı davayı kazandı.

Ressam Metin Asağ, tablosunu photoshop yaparak sahiplenen ressam İsmail Acar'a açtığı davayı kazandı. 2011 yılında Toprak Sanat Galerisi'nin İstanbul Lale Festivali kapsamında düzenlediği sergiye 'Ottoman Tulip' adlı sergisiyle katılan Ressam Asağ, sergide yer alacak bazı tabloların fotoğraflarını katalog yaparak yayınladı. Ancak katalogdaki bir fotoğrafı photoshop'la düzenleyen ressam İsmail Acar, 'o tablo aslında bana ait' diyerek tablo üzerinde hak iddiasında bulunmuştu. 3 yıl süren mahkemenin ardından davayı kazanan resmin asıl sahibi Metin Asağ, resim alanında kazanılan ilk mahkeme olduğunu söyledi.
ÖZGÜN BİR ÇALIŞMA
Asağ, resimlerinin bulunduğu katalogdaki lale fotoğrafının İsmail Acar tarafından çoğaltılarak 'o tablo aslında benim' diyerek basına açıklamalarda bulunduğunu söyledi. Asağ, 'Bu tabloyu 2011 yılında yapıp sergilemiştim. Ancak, İsmail Acar, benim tablomun fotoğrafını çekip photoshop'la çoğalttı ve tablonun kendisinin olduğunu söyledi. Kaynağı bana ait, özgün bir çalışma. Mahkeme, Acar'dan tablonun aslını istedi. 'İspanya'dan bir kişi aldı' dediler. Mahkeme de o zaman kime satıldıysa tablonun getirilmesini istedi. Sattıkları kişiye ulaşamadığını söylediler. 11 celse sürdü mahkeme ve tablonun bana ait olduğu ispatlandı' ifadelerini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.