Giriş Tarihi: 28.11.2014

Çin duvar süsüne 45 milyon dolar

Hong Kong'da yapılan açık artırmada 15'inci yüzyıla ait ipekten duvar asma süsü, 45 milyon dolara alıcı buldu

Hong Kong'da gerçekleştirilen bir açık arttırmayla yeni sahibini bulan 45 milyon dolar (100 milyon lira) değerindeki duvar asma süsü, Çin'in uluslararası bir açık artırmada satılan en pahalı eseri oldu.
İKİ BENZERİ MANASTIRDA
Budizm'in üç büyük kolundan biri olan Mahayana'daki bir tanrının resmedildiği Tangka adı verilen 600 yıllık ipek kumaşın, Ming Hanedanı'nın üçüncü imparatoru Yongle'ın emriyle 15'inci yüzyılda yaptırıldığı biliniyor. Müzayede evinin yaptığı tanıtımda, duvar süsünün bilinen iki benzerinin Tibet'teki bir manastıra ait olması sebebiyle satışa çıkarılamayacağının altı çizilerek, Hong Kong'da satılan kumaşın eşsiz değerde olduğu belirtildi.
BAŞKA ÜLKEYE GİTMESİN
İlk kez 1977'de Londra'daki bir açık artırmada İngiliz bir aristokrat tarafından 7 bin 500 pounda satılan kumaşın yeni sahibinin ise Çin'in en büyük koleksiyoncusu olarak bilinen Liu Yiqian olduğu belirtildi. Geçtiğimiz aylarda 500 yıllık işlemeli bir fincanı koleksiyonuna katmak için 36 milyon doları gözden çıkaran Liu, Çin'in önemli bir kültürel değerini taşıyan duvar süsünün bir başka ülkeye gitmesini istemediği için açık artırmada zorlu bir savaş verdiğini söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.