Perşembe 11.12.2014 00:00

Dünyanın en pahalı fotoğrafı

“Phantom” adlı bu fotoğraf tam 6.5 milyon dolara satıldı.

Çok basit görünebilir ama Avustralyalı Amerikan fotoğrafçı Peter Lik tarafından çekilen "Phantom" adlı bu fotoğraf 6.5 milyon dolara satılıp, tüm zamanların en pahalıya satılan fotoğrafı olarak tarih yazdı.
Fotoğraf, Lik'in "Illusion" ve "Eternal" adlı diğer iki çalışmasını da 2.4 milyon dolar ve 1.1 milyon dolara satın alan özel bir koleksiyonere satıldı.
"Tüm fotoğraflarımdaki temel amaç doğanın gücünü yakalamak ve birini fotoğrafa karşı bağlı ve tutkulu hissettirecek şekilde iletmek" diyor Lik basın bülteninde.
"Doğada bulunan belli dokular ve konturlar, siyah beyaz fotoğrafçılığa güzel bir şekilde katkıda bulunuyor. Açık ve karanlık yerlerin arasındaki kontrast yoğunluğu hayret vericiydi ve bugüne kadar yarattığım en güçlü fotoğraflardan birinin oluşmasını sağladı" diye ekliyor Lik.

"Phantom" kavisli kayaları ve ışık huzmeleriyle fotoğrafçıların gözde yeri olan Arizona'nın Antilop Kanyonu'nda çekilmiş.
"PARASINI NEREYE HARCAYACAĞINI BİLEMEYECEK KADAR APTAL OLMALI"
The Guardian "Phantom"u "gösterişçi bir otel odasında görebileceğiniz şatafatlı çerçevelenmiş bir poster" olarak tanımlıyor.
Sanat eleştirmeni Jonathan Jones köşesinde; "Bu rekor-fotoğraf, kendini sanatçı sanan fotoğrafçıların tipik bir örneği. Bu, türetilmiş, çalışılmış romantizminde duygusal ve sonuç olarak oldukça zevksiz" diye yazarak fotoğrafı eleştiriyor.
"Bu resimsi şeyi yüksek sanat zanneden kişi parasını nereye harcayacağını bilemeyecek kadar aptal olmalı" diye ekliyor Jones.
"REKORUN ESKİ SAHİBİ; REN NEHRİ"

En pahalı fotoğraf rekorunun bir önceki sahibi, Alman sanatçı Andreas Gursky'nin "Rhein II" çalışmasıydı ve 2011'de 4.3 milyon dolardan fazla bir paraya satılmıştı. Binalarla insanların dijital olarak kaldırıldığı Ren Nehri'ni tarif eden bu fotoğraf da afallatıcı derecede karmaşık bir fotoğraf değildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.