Perşembe 18.12.2014 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 18.12.2014 11:45

'Hobbit' için dünyanın en büyük izleyici anketi

Tüm dünyada 17 Aralık'ta gösterime girecek 'Hobbit: Beş Ordunun Savaşı' filmi için 46 ülkeden araştırmacıları bir araya getiren dev bir izleyici anketi yapılacak. 35 farklı dilde oluşturulan anketin Türkçe formuna http://www.worldhobbitproject.org/tr/home/ adresinden ulaşılıyor.

17 Aralık'ta vizyona çıkacak 'Hobbit: Beş Ordunun Savaşı' (The Hobbit: The Battle Of The Five Armies) filmi, aynı zamanda dünyanın en geniş kapsamlı izleyici araştırmasının da konusu oluyor. 46 ülkeden araştırmacıları bir araya getiren proje, Hobbit üçlemesinin izleyici için ne anlam ifade ettiğini ortaya koymayı hedefliyor.
Bu ölçekte bir işbirliğinin ilk örneği olan araştırma, akademisyenler Martin Barker, Matt Hills ve Ernest Mathijs tarafından koordine ediliyor. 35 farklı dilde gerçekleştirilecek araştırmaya temel oluşturacak anket formunun Türkçesine http://www.worldhobbitproject.org/tr/home/ adresinden ulaşılıyor.
Dünyanın her yerinden farklı grupların ve insan topluluklarının tepkilerini karşılaştırmayı amaçlayan araştırmanın bulguları önümüzdeki yıllarda geniş kesimlerle paylaşılacak.
Hobbit araştırmasını yürüten ekibin bir bölümü, 2003-4 yıllarında 'Yüzüklerin Efendisi' filmleriyle ilgili bir projede yer almıştı. Söz konusu proje, 18 ülkeden araştırmacıyı bir araya getirmişti. Proje, özel olarak geliştirilen bir anket formuyla dünyanın dört bir yanından 25.000 izleyicinin değerlendirmelerini almıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.