Cuma 23.01.2015 00:00
Son Güncelleme: Cuma 23.01.2015 16:08

Emeti Saruhan'ın kaleminden Zamanın Tanıkları

Emeti Saruhan'ın kaleme aldığı, Pınar yayınları tarafından yayınlanan "Zamanın Tanıkları", yirmi birinci yüzyılın ilk düzlüğünde yirminci yüzyılda Türkiye’nin ‘yeniden İslâmlaşma’ sürecini ele alan çeşitli söyleşilerden bir demet.

Risale-i Nur talebeleri, İmam Hatip Okulları, mekânlar, İslâmî kaynaklar, tercümeler, tasavvuf, yayın dünyası, sinema, dergiler, edebiyat bu söyleşilerin genel çerçevesini oluşturuyor. Ayşe Hümeyra Ökten, Fırıncı Mehmet, Hekimoğlu İsmail, Hayreddin Karaman, Kemal Kelleci, İsmail Kazdal, Üstün İnanç, Süleyman Uludağ, Şule Yüksel Şenler, Rasim Özdenören, Atasoy Müftüoğlu, İhsan Süreyya Sırma, Yılmaz Yalçıner, Bekir Karlığa, Metin Önal Mengüşoğlu, Hasan Aycın kitapta yer alan isimlerden bir kaçı. Söyleşi yapılan isimlerin tecrübeleri, fikirlerini açık bir şekilde dile getirdikleri kanaatleri, dönemlerin farklı boyutlarına dair serinkanlı analizleri günümüz için de oldukça önemli.
Zamanın Tanıkları, Türkiye'nin 'yeniden İslâmlaşma' sürecinin farklı 'cemaat', grup ve yapılar açısından nasıl bir süreç olduğunun anlaşılabilmesi için bir kaynak olma potansiyeli taşıyor. Bu kitapta yer alan metinler dikkatle okunduğunda, bize yakın ama aynı zamanda çok uzak olan yakın tarihte yaşananlara dair yeni bakış açıları gündeme gelebilecektir. Söyleşiler hem bir hafıza hem de günümüz için geçerliliğini koruyan soruları yeniden önümüze sermesi bakımından değerli.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.