Salı 10.03.2015

Dalkılıç'a iyi haber

Sözleşmesini iptal ettiği gerekçesiyle müzik şirketi tarafından 250 bin dolarlık dava açılan şarkıcı Murat Dalkılıç'ı mahkemenin atadığı bilirkişi haklı buldu

Şarkıcı Murat Dalkılıç ile Sony BMG Müzik Şirketi arasında 2009'da 3 albüm için 5 yıl süreli sözleşme imzalandı. Ancak Sony Müzik, 2011'de tüm haklarını Kaya Müzik Prodüksiyon Reklam Organizasyon Şirketi'ne devretti. Dalkılıç başka bir şirketle çalışmaya başladı. Kaya Müzik, sözleşmeyi haksız yere feshettiği iddiasıyla sanatçıya İstanbul Fikri ve Sınai Haklar Hukuk Mahkemesi'nde 250 bin dolarlık cezai şart alacağının tahsili için dava açtı. Dalkılıç ise avukatı aracılığıyla mahkemeye sunduğu cevap dilekçesinde "Yükümlülüğü yerine getirmeyen davacı müzik şirketidir. Şirketin sekreteri, Dalkılıç'a 'Şirketimizin patronu ve tek yetkilisi D.K. hapse girdi. Şirkette herhangi bir işlem yapılması söz konusu değil' demiştir. Şirket, albümleri zamanında piyasaya çıkarmamış, üçüncü albümün çalışmalarına başlamayarak sözleşmeyi ihlal etmiştir. Bu nedenle sözleşme feshedilmiştir. Davacının bu sebeple cezai şart alacağı yoktur" dedi.
İKİ RAPORDA ŞARKICI LEHİNE
Mahkeme, durumun tespiti için dosyayı bilirkişiye gönderdi. Bilirkişi, şirketin yükümlülüklerini yerine getirmediğini bildirdi. Mahkeme eksik hazırlandığı iddiasıyla dosyayı ikinci kez bilirkişiye gönderdi. İkinci bilirkişi de şirketi haksız buldu. Mahkeme, ikinci raporu da eksik bulursa, dosyayı üçüncü kez bilirkişiye gönderebilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.