Cuma 18.12.2015 00:00

‘Eco Fashion’ kapılarını açtı

Küresel ısınmaya, nesli tükenen canlılara ve doğanın tahribatına dikkat çekmek amacıyla böcek, ağaç, baykuş, kelebek, arı buz, gibi doğa öğelerinden ilham alınarak hazırlanan ‘Eco Fashion’ sergisi sanatseverlere kapılarını açtı.

Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi, Tekstil ve Moda Tasarım Bölüm öğrencilerinin hazırladığı 'Eco Fashion' temalı sergi Airport Outlet Center Alışveriş Merkezi'nde moda ve sanatseverlerle buluştu. Serginin açılışına Nişantaşı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Barkan, Dekan Yardımcısı ve Tekstil ve Moda Tasarım Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Ayşe Gamze Öngen, Tekstil ve Moda Tasarım Öğretim üyelerinden Yrd. Doç. Dr. Çiğdem Koçak, Öğretim Görevlisi Merve İlbak Tahmaz, Öğretim Görevlisi Dilek Akdemir, Öğretim Görevlisi Fatma Öztürk, Öğretim Görevlisi Çimen Bayburtlu, Araştırma Görevlisi Çiğdem Ertikin ve Airport Outlet Center Alışveriş Merkezi Pazarlama Yönetici Merve Doğan ve Airport Outlet Center Alışveriş Merkezi Yönetim Direktörü Burçin Bendegül katıldı. Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü öğrencilerinden Merve Memiş-Lale, Dilara Aydoğan-Kelebek, Yağmur Çolak-Çiçek, Onur Güzelcik –Baykuş, Duygu Gedik -Ağaç, Sema Yazıcı-Böcek, Evrim Akar -Buz, Betül Alpay-Uğur Böceği, Nursena Ulusoy-Böğürtlen, Sezel Isylam-Arı, Büşra Altunay-Yıldızlar, Büşra Baş-Deniz ve İzlem Balçık-Su temalı koleksiyonlarını sergilediler.

Açılışta konuşan Nişantaşı Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Murat Barkan, "Yaşam bir yerde üniversite başka bir yerde, ikisi birbirinden uzak mesafede olduğu zaman birbirlerine katkıları sınırlı oluyor. Biz aksine yaşamın içinde olmayı tercih ediyoruz. Yaşamın içinde olmayı sadece fikir olarak değil yaptıklarımızla sanat, kültür, spor, bilim, araştırma ile hayatın derdini hem doğrudan öğrenelim, hem doğrudan üretebilelim katkı sağlayabilelim istiyoruz. Bu serginin büyük çerçevedeki iddiası o" dedi. Serginin amaçlarına değinen Prof. Dr. Barkan, "Çocukların seçtikleri ise doğa teması. Doğayı kaybettiğimiz için ah vah etmek yerine doğayı insan yaşamının içinde doğrudan görmek istediler. Suyuyla, buzuyla, çiçeğiyle, gecesiyle, gündüzüyle hatta böcekleriyle doğayı insanların ve yaşamın içine yansıtmayı istediler. Bunun içine sanatsal duyarlılıklarını ortaya koydular. Mesleki birikimlerini kattılar. Bunların sonucunda bu güzel sergi ortaya çıktı. En güzeliyse bunu herhangi bir sergi salonunda veya kampüste sergilemek yerine hayatın çok hızlı aktığı bir yerde, hayata doğrudan yansıtmak istediler. Bu yüzden bir alışveriş merkezi tercih ettiler. Sanıyorum üniversitelere üniversite olduklarını hissettiren şeylerden bir tanesi bu. Bu iddia bir kenara koyulursa o üniversitelerin hayata olan katkıları sınırlı oluyor.

"Serginin bizin açımızdan en büyük özelliği yeni yetişen gençlerimizin yaptıkları ürünleri insanlarla buluşturma fırsatı bulmasıdır" diyen Air Port Alışveriş Merkezi Genel Müdürü Burçin Bendegül ise, "Gençler ekolojik yaşamla ilgili düşüncelerini yansıttığı eserleri bu sergide buluşturdular. Genelde bu tip sergiler kapalı ortamlarda yapıldığı zaman çok büyük kitlelere ulaşmıyor. Ama alışveriş merkezlerinde yani haftasonu 15 – 20 bin insanın gezdiği ortamlarda yapıldığı zaman gerçek anlamda hem tüketiciye ulaşıyor hem de insanlar bilinçleniyor. Müthiş bir enerji var burada. Bu enerjiyi ziyaretçilere yansıttığımızda biz de kendimizi başarılı hissediyoruz" açıklamalarında bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.