Cuma 08.01.2016 00:00

'Türkiye'de kişi başına 8 kitap düşüyor'

Türkiye Yayıncılar Birliği 2'nci Başkanı Fatih Aral, Türkiye'de 2015 yılında kişi başına düşen kitap sayısının 8 olduğunu söyledi.

Bu yıl 9'uncusu düzenlenecek olan Çukurova Kitap Fuarı'nın tanıtım toplantısına katılan Fatih Aral, Türkiye'de kitap yayınlarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. 2015 yılında toplam 670 milyon 751 bin kitap üretildiğini belirten Aral, "Üretilen bu kitaplar için 384 milyon 54 bin 363 bandrol satın alındı. Milli Eğitim Bakanlığı, 2015 yılında ilk ve ortaöğretim öğrencilerine 236 milyon 697 bin 255 ücretsiz ders kitabı dağıttı. Üretilen bu kitaplarda üretim türlerine göre eğitim kitapları yüzde 55, yetişkin kurgu dışı kitaplar yüzde 17, inanç kitapları yüzde 14, çocuk-ilk gençlik kitapları yüzde 8, yetişkin kurgu kitapları yüzde 5 ve akademik yayınlar ise yüzde 1'lik orana sahip" dedi.

'KİŞİ BAŞINA 8 KİTAP DÜŞÜYOR'

2014'te Türkiye'de 561 milyon 103 bin 770 adet kitap üretildiğini vurgulayan Aral, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Kişi başına düşen kitap sayısı 7.3'tü. 2015 verileri göz önüne alındığında üretilen kitap adedinde yüzde 10.6 artış olduğu görülüyor. Uluslararası Yayıncılar Birliği'nin (IPA) 2015 verilerine göre Türkiye dünyanın en büyük 11'inci yayıncılık sektörü ve üretilen yeni kitap çeşidinde yine 11'inci sırada yer alıyor. Türkiye İstatistik Kurumu rakamlarına göre Türkiye'nin nüfusu 77 milyon 695 bin 904. Toplam kitap sayısının nüfusa oranına göre 2015 yılında kişi başına 8 kitap düştü."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.