Cuma 22.01.2016 00:00
Son Güncelleme: Cuma 22.01.2016 14:32

Turistler en çok Ayasofya Müzesi'ni ziyaret etti

Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı müze ve ören yerleri arasında geçen yıl da en çok ziyaretçiyi Ayasofya Müzesi ağırladı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü verilerinden derlenen bilgilere göre, Ayasofya Müzesi'ni geçen yıl 3 milyon 466 bin kişi ziyaret etti. Ayasofya, bir önceki yıl da turistlerin en çok tercih ettiği müze olmuştu.

Ayasofya Müzesi'ni, 3 milyon 252 bin ziyaretçiyle Topkapı Sarayı Müzesi, 2 milyon 337 bin ziyaretçiyle Mevlana Müzesi takip etti.

Müze ve ziyaretçi sayısında il bazında ise İstanbul birinci, Konya ikinci, Nevşehir üçüncü sırada yer aldı.

Bakanlığa bağlı Türkiye genelindeki 325 ören yeri ve müzeyi geçen yıl toplam 28 milyon 454 bin 287 yerli ve yabancı turist ziyaret etti.

Müzekart satışı 6 milyonu aştı

Kültür ve Turizm Bakanlığınca 2008 yılı haziran ayında başlatılan Müzekart uygulaması kapsamında ise bugüne kadar 6 milyon 632 bin 46 kart satışı yapıldı.

Müzekart ve Müzekart indirimli, Müzekart+, Museum Pass İstanbul, Museum Pass Cappadocia, Engelsiz Müzekart çeşitleri bulunan Müzekart uygulaması, sahiplerine 1 yıl içerisinde kartın özelliğine göre müze ve ören yerlerini ücretsiz gezme hakkı tanıyor.

Müzekartın en fazla kullanıldığı müzelerin yer aldığı kentler arasında İstanbul, İzmir, Konya ve Nevşehir yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.