Pazar 07.02.2016 00:00

Bakır işlemeciliği tarihe karışıyor

Kütahya'nın Simav ilçesinde 1980'li yıllarda sayıları 40'ı bulan bakır işleme ustalarından geriye tek kalan İsmail Keleş (60), mesleği sürdürmeye çalışıyor.

Bir zamanların gözde mesleklerinden olan bakır işleme sanatıyla ilgili son zamanlarda usta yetişmediği gibi bu işi yapan ustalarda ya hayatlarını kaybediyor, ya da iş olmadığı gerekçesiyle bırakmak zorunda kalıyor. 1980'li yıllarda Kütahya'nın Simav ilçesinde sayıları 40'ı bulan bakır işleme ustalarından geriye İsmail Keleş kaldı. Baba mesleği olduğu için bakır işlemeciliğine devam eden Keleş, sanatını ilçede tek başına sürdürmeye çalıştığını söyledi. Bakır işlemeciliği sanatını sevdiği için işinden ayrılamadığını ifade eden Keleş, ilçede bu mesleği sürdürecek kendisinden başka hiçbir usta kalmadığından üzüntü duyduğunu belirtti.

Keleş, "Günümüzde çıraklık ve kalfalık kurslarında bile yer almayan bakır işlemeciliği sanatının, zirvede olduğu yıllarda çırak olmak bile büyük ustaların tavsiyesine dayanıyordu. Simav ilçe merkezi başta olmak üzere köy ve kasabalarımızda dahi bu sanatı icra eden usta kalmadı. Bakırcılığın son ustası olarak ömrümün yettiği kadar bu sanatı devam ettireceğim. Son yıllardaki plastik, cam ve çelik mutfak eşyalarının hakim olduğu piyasada bakırcılık sanatı neredeyse yok olmak üzere, özellikle halk eğitimi yapan kurumların bakır işleme sanatını gündeme almaları gerekir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.