Perşembe 24.03.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 24.03.2016 15:09

Guinness'teki satranç koleksiyonu Ankara'da

İş adamı Akın Gökyay'ın Guinness Rekorlar Kitabı'na giren satranç koleksiyonundan oluşan Gökyay Vakfı Satranç Müzesi, çocuklar başta olmak üzere 7'den 70'e her yaştan ziyaretçinin ilgisini çekiyor.

İş adamı Akın Gökyay'ın Guinness Rekorlar Kitabı'na giren satranç koleksiyonundan oluşan Gökyay Vakfı Satranç Müzesi, çocuklar başta olmak üzere 7'den 70'e her yaştan ziyaretçinin ilgisini çekiyor.

Guinness Rekorlar Kitabı'na girdikten sonra müze haline getirilen koleksiyonda, çizgi film karakterlerinden siyasi ve tarihi olaylara, kültürel temalardan futbol takımlarına kadar çeşitli konularda, her türlü zevke hitap eden 560 adet takım bulunuyor.

Müzeyle ilgili açıklamalarda bulunan Akın Gökyay, ilk takımını, 1975 yılında Milan'dan aldığını belirterek, "Amacım koleksiyon yapmak değildi. İşlerimiz dolayısıyla tasarıma ilgi duyuyordum ve o takımın tasarımı çok hoşuma gitmişti. Mağaza kapalıydı ve hafta sonuna girmiştik. Takımı almak için 3 gün beklemek zorunda kaldım." dedi.

Akın Gökyay'ın 1975 yılında başladığı ve 412 satranç takımına ulaşan satranç koleksiyonu 31 Ocak 2012'de Guinness Rekorlar Kitabı'na girdi.

Türkiye'deki tescilli, ilk ve tek satranç koleksiyonunda, ahşap, metal, balık kemiği, mermer, sabuntaşı, keçe, polyester ve mermer tozu karışımı gibi çok sayıda materyalden üretilen takımlar yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.