Perşembe 07.04.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 07.04.2016 12:46

Türk filmlerine ilgi son 10 yılda 2 kat arttı

Kültür ve Turizm Bakanlığının sinema sektörüne verdiği desteklerle, Türk filmlerinde 2005'te 30 milyon adet olan bilet satışı, 2015'te 60,7 milyon adete ulaştı.

Kültür ve Turizm Bakanlığının sinema sektörüne verdiği desteklerle, Türk filmlerinde 2005'te 30 milyon adet olan bilet satışı, 2015'te 60,7 milyon adete ulaştı.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğünün internet sitesinde yer alan verilerden derlenen bilgiye göre, 2000'li yıllardan sonra teknik düzeyi dünya standartlarını yakalayan sinema sektöründeki filmlerin bütçeleri milyon dolarların, seyirci sayıları da 50 milyonun üzerine çıkmaya başladı.

Bakanlığın 2005 yılında verdiği 2 milyon 425 bin lira olan uzun metrajlı film desteği, geçen yıl 20 milyon 885 bin liraya yükseldi. Belgesel, senaryo destekleri ise 2005'te 2 milyon 756 bin lira iken geçen yıl 4 milyon 417 bin lira olarak belirlendi.

"Geçen yıl 139 yerli film sinemaseverlerle buluştu"

Gösterime giren yerli film sayısında da büyük artış yaşandı. 2005 yılında 27 yerli film gösterime girerken, geçen yıl ise 139 yerli film sinemaseverlerle buluştu.

Avrupa genelinde yerli film izleme oranına bakıldığında ise Türkiye'nin birinci sırada yer aldığı belirlendi.

Sinema Destekleme Kurulu, "ilk film, uzun metraj ve yapım sonrası" dallarında 180 projeye toplamda 28 milyon 594 bin 500 lira destek vereceğini açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.