Cumartesi 07.05.2016 00:00

Amazon'a Türk rakip

İstanbul Teknik Üniversitesi Arı Teknokent'te faaliyet gösteren ve Amazon'a rakip olan bir Türk firması, ABD'de tanıtıldı.

Yayıncılık konusunda faaliyet gösteren Türk firmasıErlab Teknoloji, "Boxencode"la ABD'nin Las Vegas kentinde düzenlenen National Association of Broadcasters (NAB) fuarına katıldı.

EN BÜYÜK MEDYA FUARI

Video pazarına girmek isteyen Türk girişimcilerin geliştirdiği uluslararası patentli "encoding/transcoding" "Boxencode", dünyanın en büyük medya fuarı NAB'de tanıtıldı.

Dünyada kişi başı mobil cihaz adedinin 1,3 seviyesine yükselmesinin de etkisiyle tüketicilerin video izleme oranları TV izleme oranlarını geçmeye başlarken, küresel video pazarının bu yıl 17 milyar doları, 2020 itibarıyla da 37 milyar doları geçmesi bekleniyor.

Kalabalık bir ekiple fuara katılan Erlab Teknolojinin CEO'su Mustafa Kamil Sağıroğlu, yaptığı açıklamada, şunları kaydetti:

"Bulut bilişim ile kurumlar, donanım, yazılım ve teknik destek yatırımı yapmadan, kiralama modelleri ile ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Bizler de video ve genetik alanlarında ihtiyaç duyulan yüksek hesaplama çözümlerini bulut üzerinden sunuyoruz. Bunun yanında güvenlik, yüksek kapasite, düşük bağlantı hızları gibi nedenlerle, verilerin bulut üzerine taşınmasında zorluklar da bulunuyor. Bu sorunları gidermeye yönelik geliştirdiğimiz teknoloji ile müşterilerimize 'hibrit' bulut teknolojisini sunuyoruz. Kullanıcı bulut üzerinden hizmet alırken, müşteri tarafına konumlandırdığımız tak-unut cihazı otomatik olarak devreye giriyor ve en uygun çözümü sağlıyor."

HEDEF 200 MİLYON DAKİKA

Sağıroğlu ayrıca, Amerika'da Arizona, Kaliforniya ve Virginia eyaletleri ile Avrupa için Türkiye'de konumlandırılan data merkezlerinde aylık 120 milyon dakika video kapasitesini yıl sonuna kadar Ortadoğu ve Uzakdoğu'yu da kapsayacak şekilde 200 milyon dakikaya çıkarmayı hedeflediklerini belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.