Çarşamba 07.09.2016
Son Güncelleme: Çarşamba 07.09.2016

‘Matrakçı Nasuh’a Uzakdoğu’da ilgi

SABAH’ın sponsorluğunda Japonya’nın başkenti Tokyo’da düzenlenen “16’ncı Yüzyıl Dahisi Matrakçı Nasuh Sergisi”ne ilgi büyüktü. Sergi yarın sona erecek

Cumhurbaşkanlığı himayesinde İstanbul Kültürlerarası Sanat Diyalogları tarafından düzenlenen "16. Yüzyıl Dahisi Matrakçı Nasuh" sergisi Saraybosna, Belgrad, Antalya, İstanbul ve Viyana'dan sonra Japonya'nın başkenti Tokyo'da sanatseverlerle buluştu. Shibuya Culture Center Owada Gallery'de gerçekleştirilen ve SABAH'ın medya sponsoru olduğu sergiye Japonlar akın etti. Yarın sona erecek sergi, ekimde Paris UNESCO Merkezi'nde sergilenecek.
TOPLAM 41 ESER VAR
Sergide, tarihimizin gizli kalmış dehalarından Nasuh'un meziyetleri sanatın farklı disiplinlerinde anlatılıyor. Konuklar, Matrakçı'nın minyatürleri aracılığıyla seferlerin rotalarını takip ediyor, ayrıca Osmanlı İmparatorluğu'nun dönemsel olarak 16. yüzyılı sanatsal, kronolojik ve siyasi anlamda bu sergiyle keşfetme şansına sahip oluyor. Toplam 41 eserin bulunduğu sergi, dünyaya Türk tarihini ve sanatını aktarma görevini üstleniyor. Projenin kalıcılığını sağlamak amacı ile T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü desteği ile "Art and Life Production" tarafından hazırlanan "Matrakçı Nasuh" belgeselinin ise Ekim 2016'da gösterime gireceği belirtildi. "Matrakçı Nasuh" sergisi, 27 Ekim 2016'da Fransa'nın başkenti Paris'teki UNESCO Merkezi'nde, aralık ayında ise ABD'nin başkenti Washington'da görücüye çıkacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.