Salı 19.11.2019

İhtiyar Balıkçı’nın da peşindeyiz

Kültür ve Turizm Bakanlığı, yurtdışına kaçırılan eserlerin iadeleri için çalışmalarını hızlandırdı. Listede İhtiyar Balıkçı, Samsat Steli, Kremna Heykelleri ve 9. yüzyıla ait Kuran-ı Kerim sayfaları var

Çingene Kızı Mozaiğinin iadesi için yapılan çalışmaların başarıyla sonuçlanmasının ardından Kültür ve Turizm Bakanlığı, yurtdışına kaçırılan diğer eserlerin iadeleri için çalışmalarını hızlandırdı. Yurtdışına kaçırılan 4 bin 339 tarihi eseri yeniden Türkiye'ye kazandıran Kültür ve Turizm Bakanlığı, ABD, Fransa, İngiltere ve Danimarka'ya kaçırılan eserlerin de iade edilmesi için temaslarını yoğunlaştırdı. ABD'nin California eyaletinde bulunan J. Paul Getty Müzesi'nin koleksiyonunda yer alan Roma dönemine ait 'Kremna' ve 'Bourbon' Heykelleri ile 'Bronz Kline' olmak üzere toplamda on adet eserin iadesi için görüşmelerin devam ettiği belirtildi. Adıyaman'dan kaçırılarak İngiltere'nin British Müzesi'nde sergilenen Samsat Steli ve Afrodisias'taki kazılarda ele geçen ve gövde kısmı alınarak 1904 yılında Almanya'daki Pergamon Müzesi'ne getirilen İhtiyar Balıkçı Heykeli de Türkiye'ye iade edilmesi talep edilen eserler arasında yer alıyor. Bakanlık, Türkiye'den kaçırılarak Danimarka'daki David Samling Müzesi koleksiyonuna dâhil edilen Nuruosmaniye Yazma Eserler Kütüphanesi'ndeki 9.yüzyıla ait Kuran yaprakları ile 1979 yılında kaçırılan Artuklu döneminden kalma Tunç Sfenks'in de Türkiye'ye iadesi konusunda da girişimler sürdürülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.