Salı 16.02.2021 09:59
Son Güncelleme: Salı 16.02.2021 09:59

50 yıl sonra gün yüzüne çıkan hazineler

1970’li yıllardan itibaren Avrupalı bir işadamının koleksiyonunda olan Arshile Gorky ve Wassily Kandinsky’e ait iki nadide tablo yaklaşık 50 yıl sonra yeniden gün yüzüne çıkıyor. Sotheby’s Müzayedevi’nin Modern ve Çağdaş Sanat Eserleri Müzayedesi’nde açık arttırmaya çıkacak tabloların toplamda 5.08 milyon dolara (yaklaşık 41 milyon TL’ye) satılması bekleniyor.

25 Mart'ta Londra'da akşam müzayedesinde açık arttırmaya çıkacak olan eserlerden Gorky'nin Garden in Sochi (Soçi'de Bahçe) isimli serisinde yer alan eser 1940-1941 yılları arasında tamamlanmış. Aynı seriden iki eser ise MoMA'nın (Museum of Modern Art) koleksiyonunda yer alıyor.

Soyut ve dışavurumcu yapıtlarıyla tanınan Gorky, 120'li yıllarda Picasso ve Kandinsky etkisindeydi. 1940'lı yıllarda ise Avrupalı sürrealist ressamlar Joan Miro, Andre Masson ve Matta'dan etkilendi. Sanat.ının 2018 yılında New York'ta Christie's Müzayedeevi tarafından gerçekleştirilen açık arttırmasında Good Afternon, Mrs. Lincoln isimli eseri 14 milyon dolara satılarak rekor kırmıştı.

İKİ ESER DE MÜZE GÖRDÜ

Kandinski'nin Quatre (Kare) isimli eseri ise 1927 yılında tamamlanmış. Dama tahtası figürünü andıran eser Avrupalı koleksiyoner tarafından 1975 yılında Pariste'ki Galerie Maeght'ten satın alınmış. Gorky'nin eserini ise aynı koleksiyoner Torino!dqaki Galateadan 1971 yılında satın almış. Her iki eser de pek çok müzede gösterilmiş.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.