Giriş Tarihi: 23.5.2020

1.5 metre kuralına karşı çıkanlar vakfı

Şaka değil, gerçek! Hollanda'da koronavirüs salgınına karşı önerilen 1.5 metre sosyal mesafe kuralına karşı çıkanlar Facebook'ta örgütlendi ve '1.5 metreye hayır' hareketi başlattı. Kısa sürede 45 binden fazla kişinin desteğini alan grup vakıf kurdu. BBC'nin haberine göre sosyal mesafe karşıtları, Bonn Üniversitesi Viroloji Enstitüsü Müdürü Hendrik Streeck'in görüşlerini benimsiyor. Alman virolog, virüsün esas olarak havadan geçtiğini ve açık havada pek bulaşıcı olmadığını, bu nedenle de 1.5 metre kuralının gereksiz olduğunu savunuyor. Streeck, "Ölen insanların büyük çoğunluğu 75 yaşın üzerinde. Bu grubu en iyi şekilde koruduğunuzdan emin olun, bırakın geri kalan insanlar hayatını mümkün olduğunca yaşasın. Bu ekonomi için de iyi olur" diyor. Ama yapılan son araştırmalara göre tükürük damlacıklarının, saatte 4 kilometre hızla esen hafif bir rüzgar olması halinde 5 saniyede 5 metreden uzağa gidebildiği gözlemlendi. Bu da koronavirüsün açık havada hafif bir rüzgarla hızlı hareket edebileceği anlamına geliyor. '1.5 metre karşıtı' vakıf üyeleri bu araştırma sonucuna ne diyecekler? Hollandalı Prof. Dr. Ira Helsloot ise 16 Mart'ta okulların ve yiyecek içecek sektörünün kapatılarak, 1.5 metre mesafe zorunluluğu getirildiğinde virüsün bulaşma kat sayısının 1 civarında olduğunu ancak önlemlere rağmen bu katsayının düşmediğini söylüyor. Ama sosyal mesafesin iyi sonuç verdiği birçok ülke var! Salgına en çok kurban veren ABD'de bile ekonomik kriz salgın kadar tehlikeli görülmeye başlandı. Başkan Donald Trump, "İkinci dalga ortaya çıkarsa ortalığı yatıştıracağız. Ülkemizin ekonomik faaliyetini durdurmayacağız" dedi. Hadi Trump seçimleri düşünüyor, ekonominin daha kötüye gitmesine tahammülü yok diyebilirsiniz. Peki, virüse Türkiye'den daha çok kurban veren İtalya ve İspanya'daki normalleşme hızına ne diyeceğiz?

Türkiye salgınla mücadelede şimdiye kadar büyük başarılar elde etti. Gelişmiş ülkelerin sağlık sistemi çökerken Türkiye bu alanda dünyaya örnek oldu, birçok ülkeye yardımda bulundu. Bayramda ülkece evde oturup salgına karşı büyük bir zafer elde edeceğimize inanıyorum. Bayramdan tedbiri elden bırakmadan, sosyal mesafeyi koruyarak hızla normalleşmeliyiz. Artık normale dönme zamanı geldi.
Sakın yapma!
Uzmanların da belirttiği gibi aynı apartmanda olsak bile akrabalarımıza, komşularımıza bayram ziyaretinde bulunmayalım. Biliyorum zor olacak ama kucaklaşmayalım. Özellikle büyükler, küçüklere el öptürmesin. Hastalığı fark etmeden geçiren gençler kesinlikle yaşlılara yaklaşmamalı. Virüse karşı verdiğimiz savaşta emeklerin boşa gitmemesi için sosyal mesafeyi koruyalım. Sevdiklerimizle cep telefonundan görüntülü bayramlaşalım. Bu dört gün çok önemli!

Güzel günler göreceğiz

Bayram namazı yok. Akraba ziyaretleri yok. Dışarı çıkmak yok. Küçüklere el öptürmek yok. Bayram niyetine tatile kaçmak da yok! Hepimiz evdeyiz. Görüntülü konuşmalarla bayramlaşıp, hasret gidereceğiz. Hiç unutamayacağımız, hep hatırlayacağımız en buruk, en garip Ramazan Bayramı'nı geçireceğiz. Bayramda sokağa çıkma yasağı ilan edilmesi şarttı. Yasak olmasa sosyal mesafe umursanmayacak, birçok insan birbirini öpecek, sarılacak ve virüs hızla yayılacaktı. Sıkalım dişimizi, sabredelim biraz. Bu bayram da böyle geçsin. Bayramdan sonra güzel günler göreceğiz inşallah. Kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli, yüzünüz mutlu, Ramazan Bayramı'nız kutlu, her şey gönlünüzce olsun…

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.