Cuma 28.12.2013

2013'ten aklımızda kalanlar...

Bu yıl A'dan Z'ye neler konuşuldu, izlendi, takip edildi ve aklımızda en çok neler kaldı? 2013'ün en önemli moda olaylarını, Çağla Bingöl ve Debora Zakuto ile beraber derledik...
Alkali yaşam; bu yılın en önemli sağlıklı yaşam trendlerinden biri oldu. Bu akım; detoks, organik beslenme ve vegan diyeti gibi trendlerin yanındaki yerini aldı. Alkali yaşamla birlikte hayatımıza giren, 'içme suyuna katılan İngiliz karbonatları' ve 'Ph değeri' gibi lafları artık sıkça duyacağız.
Bordo ruj, bu sezonun en çok öne çıkan makyaj trendlerinden biri oldu. Mat bordo, şarap kırmızısı, vişne çürüğü ve frambuaz gibi birçok ton, dudakları süsledi.
Chanel; moda dünyasına bir son dakika golü atarak, geçtiğimiz günlerde 'Pre-Fall ara koleksiyonu'nu tanıttı. Teksas'taki devasa bir rodeo arenasında düzenlenen defilede, top modeller saman balyaları arasında yürüdü. Son yılların en sıra dışı moda etkinliği olan defilenin yansımalarını seneye göreceğiz.
D&G GÜNDEMD EN DÜŞMEDİ
Çiçek desenleri; yine giyimden dekorasyona tüm çevremizi romantik İngiliz bahçelerine çevirdi.
Domenico Dolce ve Stefano Gabbana, 2013'ün en çok konuşulan tasarımcıları oldu. Sadece Bizans ikonaları ve mozaiklerinden ilham alan ihtişamlı koleksiyonları ile değil, vergi yolsuzlukları iddialarıyla da gündemden düşmediler.
Ev butiği konsepti ile hayatımıza giren Madame Coco mağazaları, Fransız esintili ev tekstili ve dekorasyon tasarımları ile çeyiz listelerine girdi.
Frederic Malle'in niş parfümleri, özel tasarlanan köşesiyle Beymen'in Zorlu Center'daki mağazasında yerini aldı.
Güzellik üzerine tüm merak ettiklerimizi, Türkiye'nin üç tanınmış güzellik editörünün kurduğu Beauty-edit.com'dan öğrendik. Yılın en iyi kozmetik ürünlerini de bu sitede gördük.
H&M'in kozmetik ürünleri de Türkiye'de satışa girdi. Canlı renkte rujlar, simli ojeler, yumuşacık makyaj fırçaları bir yana, markanın vücut bakım serisi de 'Al beni!' diyor.
INSTA GRAM ZİRVEDE
Instagram, geçtiğimiz senenin yeniliğiydi. Bu sene bir ara popülerliğini Vine'a kaptırsa da, video özelliğini lanse ederek zirvenin tek sahibi olduğunu kanıtladı.
İstanbul Moda Haftası'nın beğenilen tasarımcısı Hande Çokrak, modaseverleri Maid in Love markasıyla tanıştırdı. Maid in Love'ı önümüzdeki sezonda yurt dışında Urban Outfitters mağazalarında da görmek mümkün olacak.
J. Crew, yılın en çok ses getiren markasıydı. Yıllardır sessiz sedasız ilerleyen marka, yeni CEO'su Jenna Lyons sayesinde bir anda yükselişe geçti. Şu ara herhalde gardırobunda J. Crew imzalı kaşmir kazak bulunmayan Hollywood yıldızı yoktur.
Levi's, 2013'ün en başarılı jean lansmanını gerçekleştirerek bizi akıllı kalıbı 'Revel' ile tanıştırdı. Estetik sahnelerle dolu reklam filmi de en az ürünler kadar konuşuldu.
Mybeautifulcookbook.com sitesinin tarifleri bağımlılık yaptı.
Nike Air spor ayakkabılar, ultra konforlu olmasının yanı sıra şık tasarımları ile sokak modası savaşlarında yine zirvedeydi. Yerli-yabancı birçok moda blogger'ı Nike Air müdavimi oldu.
Organik cilt bakımı, bu yıl sağlıklı yaşam tutkunlarının gündeminden düşmedi. Fransız dermokozmetik markası Huiles&Baumes, bu alanda en çok tercih edilen markalardan biriydi.
Özgün içeriğiyle kaliteli internet dergiciliği yapan, Bahar Kongel'in genel yayın yönetmenliğinde çalışan blank-mag.com; moda, lifestyle, sanat, kısacası birçok konuda ilham verici içerikler sundu.
Peplum, yine yılın en çok konuşulan moda terimlerinden oldu. Bu sezon mikro etekleri andıran fırfırlı parça detayını, eteklerin bel bölgeleri dışında üst giyimde de sık sık gördük.
Rebul markasının alışveriş merkezlerinde açılışları süren Atelier Rebul mağazaları; parfümler, ev kokuları, mumlar ve bakım ürünlerinin yanı sıra orijinal şişe tasarımları ve şık mağaza mimarisiyle de Türk kozmetiğinin gururu oldu.
Kendi ayakkabı markasını kuran genç İngiliz tasarımcı Sophia Webster'ın aztek desenli burnu açık ayakkabıları, kısa sürede tüm ünlü isimlerin dikkatini çekmeyi başardı. Webster tek bir sezonda, sektörün en çok beğenilen tasarımcılarından biri haline geldi.
ASY ALI MODELE R REV AÇTAYDI
Şaşaa dendiğinde kuşkusuz, Chanel'in Dallas'ta gerçekleştirdiği Metiers d'Arts defilesi akla geliyor. Daha önce birçok farklı şehirde defile gerçekleştiren Karl Lagerfeld'in Dallas'taki defile için seçtiği tema, eskilerine hiç benzemiyordu.
Tom Ford; tüm dünyanın beğeniyle takip ettiği giyim koleksiyonlarından sonra, bu sene görücüye çıkardığı benzersiz makyaj koleksiyonlarıyla da yılın en çok konuşulan kozmetik ürünlerine imza attı.
Marc Jacobs, unutulmaz tasarımlarıyla Louis Vuitton'a veda etti. Kendi markasına ağırlık vermek için Louis Vuitton ile 10 yıllık işbirliğini sonlandıran ünlü tasarımcının, önümüzdeki günlerde neler yapacağını ve nasıl bir sürprizle karşımıza çıkacağını merak ediyoruz.
Hem Victoria's Secret defilesinde, hem de Estee Lauder kampanyasında boy gösteren Xiao Wen Ju ve Tian Yi gibi Asyalı modeller; 2013'te en şaşaalı dönemini yaşadı. Liu Wen sayesinde ilk kez bir Asyalı model; ünlü tasarımcıların kalbini çaldı.
Yayoi Kusama ve Louis Vuitton işbirliğinde sunulan puantiyeli çanta ve giyim koleksiyonları; sadece senenin değil, tüm zamanların en başarılı sanatçı-marka işbirliği olarak tarihe geçti.
Zorlu Center AVM, dünyaca ünlü birçok modaevinin mağazalarını barındırmasının yanı sıra, renkli Brodway şovlarının sahnelenmeye başladığı PSM Sanat Merkezi ve Eataly, Tom's Kitchen, Jamie's Italian gibi lezzet noktalarıyla da favori AVM'miz oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.