Giriş Tarihi: 12.3.2020

60 bin lira tazminat istedi

2013-2014'te Google'da tüm dünyada en çok aranan ilk 10 eser arasında yer alan 'Ankara'nın Bağları' adlı şarkısıyla şöhreti yakalayan Ankaralı Coşkun, Avrupa Müzik'e 60 bin liralık tazminat davası açtı.
DİJİTAL MECRADAN ÖDEME YAPILMADI
Davaya göre şarkıcı, tanınmasını sağlayan türkünün yüzde 25'nin kendisine ait olduğunu tescil ettirdi. Avrupa Müzik Yapım Prodüksiyon yetkilileri, sanatçı ile irtibata geçti. Mali hakların kendilerine devredilmesi halinde, sanatçının popülaritesinin ve kazancının artacağı söylendi. Coşkun da dijital ve albüm gelirlerinin yüzde 60'ının kendisine verileceği garantisi ile sözleşme imzaladı. Şarkıcı iki albüm, iki single sonrası sözleşmeyi sonlandırmak istedi. Ancak şirket, son single'ı yayınlamayarak sözleşmenin sona ermesini engellemeye çalıştı. Coşkun'a da sadece 636 lira ödedi. Sanatçının şarkıları binlerce kez dijital ortamda çalmasına rağmen kendisine ödeme yapılmadı.
'2014'TEN BERİ GELİR KAYBI VAR'
Coşkun'un avukatı şunları söyledi: "Müvekkilimin 2014'ten itibaren önemli bir gelir kaybı olmuştur. Kendisine Youtube, Spotify, Fizy vs. gibi dijital mecradan ödeme yapılmadı. Kişilik hakları ihlal edildi. 5 yıllık süreçte albüm masrafları haricinde çok az ödeme yapıldı. Eserlerini yeterince tanıtmadı, popülerliği azaldı. Sözleşmenin haklı nedenlerle fesih edildiğinin tespiti ile 60 bin lira tazminatın davalıdan tahsilini istiyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.