Ah ne güzel şarkılardı onlar
Bu öyküye paralel ilerleyen bir de bugünün Türkiye'si var filmde. Orada ise 'Ayperi' ve ablasının 70'lerden günümüze uzanan büyük hesaplaşmasına şahit oluyoruz.
İzleyici açısından 70'lerin Türkiyesi'nin şarkılarını, renkli insanlarını, naif ilişkileri izlemenin çok keyifli olacağını düşünüyorum. Ama bir eleştirmen gözüyle baktığınızda, yönetmen Çağan Irmak'ın Yeşilçam melodramlarının izini sürerken ipin ucunu kaçırdığını, karakterlerin ve öykünün gerçekliğine zarar verdiğini düşünüyorum.
KAN UYUŞMAZLIĞI
Şöyle de enteresan bir durum var:
Irmak sanki, bilinçli bir şekilde abartılı bir dil kullanıp, mantık hatalarına yer vererek tam bir Yeşilçam filmi çekmiş.
Yani Irmak, 70'lere ışınlamış ve o dönemin kafasıyla filmini kotarmış. Filmin tamamı 70'lerde geçseydi, 'Unutursam Fısılda'dan bir başyapıt olarak bahsedebilirdim ama öyküde bir de bugünün Türkiye'si var.
İşte tam bu noktada, iki dönem arasında büyük bir kan uyuşmazlığı ve sinema türleri arası çatışması yaşanıyor.
70'lerin Türkiye'sinde öyküyü izlerken 'Bu bir Yeşilçam melodramı' diyorsunuz ve mantık aramıyorsunuz.
Irmak'ın gişeye oynayan, duygu seline dönüşen sahnelerine kendinizi kaptırıyorsunuz ama bugünün Türkiye'sinde ise çelik gibi katı bir gerçeklik sizi bekliyor. Ayrıca şimdiki zamanda ilerleyen öyküde bir acelecilik duygusu var; özensiz çekilmiş sanki. Final sahnesi duygusal ama tam Türk işi basit çözüm tercih edilmiş.
Elbette, yönetmen Çağan Irmak olduğunda beklenti yüksek oluyor. Irmak'ın eski başarıları göz önüne alınınca 'Unutursam Fısılda', usta yönetmen için geri adım bile sayılır.
Kenan Doğulu'nun film için hazırladığı şarkılar, 70'lerin duygusunu yansıtıyor ama o dönemin görkemli şarkılarının yanında sönük kalıyor.
FARAH ZİRVEYE ÇIKIYOR
Irmak, oyuncu yönetiminde yine Türkiye'nin en iyi birkaç yönetmeninden biri olduğunu kanıtlıyor. Filmin genelinde oyunculuklar iyi, özelikle Hümeyra ve Işıl Yücesoy'un performansları müthiş. Yalnız Kerem Bürsin, melodramın dibine vurmuş; bir an 'Pek Yakında'daki 'Boğaç Bora'yı izliyor gibi oldum. Mehmet Günsür de göz dolduruyor.
Ama filmin asıl yıldızı, Farah Zeynep Abdullah. O nasıl bir oyunculuk ışığıdır öyle; etkisinden kurtulamıyorsunuz.
Farah'ın her hali, her hareketi hafızanıza kazınıyor. Irmak, Farah'ın doğal yeteneğini öyle bir işlemiş ki, bu görkemli oyunculuk filme zarar bile veriyor.
Farah, tartışmasız kendi kuşağının en yetenekli kadın oyuncusu.
Irmak, 70'lerin Türkiye'sini anlatırken siyasi boyuta hiç değinmemiş. Evet, bu bir tercih. Amaç; popun şaşaalı döneminde pozitif bir öykü anlatmak. Ama bunu yaparken, o dönemi toz pembe yansıtmamak lazım. Hiç olmazsa bir-iki sahnede ülkenin durumu özetlenebilirdi.
Filme izleyici açısından baktığımızda; yine çok seyredilecek, ağlanacak, gülünecek bir Çağan Irmak filmiyle karşı karşıyayız. Özellikle gençler, filmdeki aşka takılıp kalacak. Filmde ayrıca, 70'lerin pop müziğine dair, gazete eklerinde 'Kim kimdir' oyunu yapılacak bir sürü bilmece var. Bu filmi mutlaka izleyin; kendinizi iyi hissedeceksiniz, mutlu olacaksınız.
'Ah ne güzel şarkılardı, ne güzel günlerdi onlar' diyeceksiniz.
EN SON HABERLER
- 1 Justin Bieber’ın gözyaşlarının nedeni belli oldu! Justin Bieber’ın eşi Hailey Bieber hamile!
- 2 Ünlü oyuncu Hazal Kaya’dan imaj değişikliği! İşte Hazal Kaya’nın son hali!
- 3 Siz Songül Karlı'yı bir de makyajsız görün! Estetikli güzel Songül Karlı'nın sıfır makyaj hali sosyal medyanın diline düştü!
- 4 Çukur'un 'Kemal'i olarak gönüllere taht kurdu! Uğur Yıldıran ve Hadise yıllar önce… Bu hali bildiğiniz gibi değil!
- 5 Yargı’nın yıldızları Pınar Deniz ve Kaan Urgancıoğlu’ndan esprili paylaşım! Sosyal medyaya damga vurdular!
- 6 Aşkı Memnu'nun Adnan'ı Selçuk Yöntem'in 40 yaşındaki oyuncu kızı bakın kim çıktı! Meğer hepimiz tanıyormuşuz...
- 7 Bir döneme damga vurmuştu! Hepimiz onu Asena olarak tanıyoruz ama…
- 8 Körpecik Hülya su gibi! Seren Serengil gençlik karesini paylaştığı Hülya Avşar'a övgüler yağdırdı! "Kimseyi gormedim ben senden daha güzel"
- 9 Ünlü şarkıcı Kibariye'nin kızı Birgül’ü bakalım şimdi tanıyabilecek misiniz? “Resmen estetik mucizesi”
- 10 Kolpaçino'nun galerici Şahin'i Serkan Şengül iğne ipliğe döndü tam 65 kilo verdi! Görenler asla tanıyamadı!