Giriş Tarihi: 11.11.2016

Aynasız kalmayın!

Pek çok kişi gibi ben de çağrı merkezlerinde telefonlara cevap veren çalışanların 'gizli taktiğini' geçen hafta 'O Ses Türkiye' sayesinde öğrendim. Özel bir hastanenin çağrı merkezinde çalışan Selahattin adlı yarışmacı, mesai arkadaşlarının tümünün masasının üzerinde bir ayna olduğunu, kendilerini arayanlarla gülümseyerek konuşmak için sürekli bu aynaya baktıklarını söyledi. Selahattin, "Bizi arayanlara bir nebze olsa moral vermek istiyoruz. Bunu konuşmamıza yansıtmak için ise ayna kullanıyoruz. Bu sayede gülümseyerek konuşuyoruz" dedi.
Ne zaman Avrupa'ya gitsem, sabahları erken kalkıp yollarda yürür ve insanların gözlerinin içine bakarım. Hiçbir zaman da karşılıksız kalmam. Çünkü oralarda insanlar, tanımasalar bile sokakta sabahları birbirlerine 'Günaydın' ya da 'İyi günler' anlamına gelen sözcükler söylerler. Tabii dudaklarına içten bir gülümseme kondurmayı da ihmal etmeden. İşte o zaman kendimi bol bol vitamin almış gibi hissederim. Oysa bizde hiç tanımadığınız birinin gözünün içine bakmak, hele hele gülümseyip selamlaşmak risklidir. Baksanıza şu haber bültenlerindeki 'yan baktın cinayetlerinin' yoğunluğuna?
İşte bu nedenle çağrı merkezlerindeki bu şahane iletişim tekniğini çok sevdim. Acaba diyorum, bu medeni yöntem sadece çağrı merkezleriyle sınırlı kalmasa mı? Tüm telefonlara yüzümüzü gösteren birer 'dikiz aynası' taksak, daha mı mutlu oluruz ne!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.