Cumartesi 05.05.2013

Benim 3D senin 3D'yi döver!

Son dönemde hızla gelişen sinema teknolojileri '3D' ve 'Imax'; daha çok izleyiciyi sinema salonlarına çekmeyi başarıyor. Bu sistemlerde; görüntü netliği ve ses berraklığı ön planda tutulurken, izleyicinin kendisini filmin bir parçası gibi hissetmesini sağlanıyor. 3D ve Imax'te kullanılan sistemlerden en önemlisi ise; 'Frame sayısı'... Nedir 'Frame sayısı'? Bu terim sinema dilinde; 1 saniyede işlenen resim adedini gösteriyor. 1 saniyede işlenen resim ne kadar fazla olursa; görüntü de o kadar gerçekçi ve derin oluyor. Şimdi gelelim Hollywood 'daki Frame savaşlarına...
'AVATAR' MI, 'HOBBIT' Mİ?
'Hobbit'in yönetmeni Peter Jackson ve 'Avatar'ın yönetmeni James Cameron arasında ilginç bir 'frame' mücadelesi yaşanıyor. 3D teknolojisinin ilk olarak en başarılı şekilde kullanıldığı film; 2009 yılında çekilen 'Avatar'dı. Tüm dünyada milyonlarca kişi tarafından izlenen film; 24 frame sayısı yani 24 fps çekildi. Bu durum, 'Yüzüklerin Efendisi'nin yönetmeni Peter Jackson'ı hırslandırmış olmalı ki; 2012'de çektiği 'Hobbit'te 3D teknolojisini kullandı. Fakat bir farkla: 'Hobbit' 48 fps çekildi. Yani 'Avatar'dan daha fazla frame sayısı ile... Fakat Peter Jackson, film 48 fps çekmesi nedeni ile Holywood'da eleştiri oklarına hedef oldu. 48 fps çekilen filmi izleyen izleyiciler; baş ağrısı, mide bulantısı ve göz yanması şikayetleri yaşayınca, Jackson'ı suçladı. Bu eleştirileri şaşkınlıkla karşılayan Peter Jackson, "Eleştirileri anlayamıyorum. 48 fps; keskin görüntü kalitesiyle üç boyutu daha gerçekçi bir hale getiriyor" diye bir açıklama yaptı. Jackson'ın 48 fps restini gören James Cameron da, 'Avatar'ın yeni versiyonunu 60 fps çekeceğini açıkladı. Dünyanın en pahalı yapımlarının yönetmenliğini üstlenen bu iki ünlü isim, frame savaşlarına devam ede dursun; biz derdimize yanalım... Çünkü 48 fps filmi bile izleyemediğimiz bir ortamda, 60 fps'yi izlemek uzun yıllarımızı alacak gibi görünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.