Pazartesi 02.07.2013
Son Güncelleme: Salı 02.07.2013

Beyaz camda yarışma savaşları başladı!

Yaz aylarına damgasını vuran diziler, artık yarışma programlarıyla rekabet eder hale geldi. 'Kim Milyoner Olmak İster?', 'Güven Bana', 'Ben Bilmem Eşim Bilir', 'Şans Kapıda' ve 'Tuhaf Taksi' devam ederken; 10 yeni yarışma daha başlamak için gün sayıyor. Bu ilginin nedenini işin uzmanlarına sorduk

YÜKSEL AYTUĞ (Sabah Gazetesi Televizyon Eleştirmeni):
EKONOMİK OLMASI TERCİH NEDENİ
Yaz sezonunda prime time kuşağındaki diziler, yerlerini yarışmalara bıraktı. Bunun en büyük sebebi, ekonomik zorunluluk. Orta karar bir dizinin kanala bölüm başı maliyeti 400 bin lira. Bunun bir reklam karşılığının olması ve televizyon kanalını kâra geçirmesi gerekiyor. Ancak yazın reklam bütçeleri kısıtlandığı için dizilerde maliyeti karşılamak mümkün olmuyor. Yaz aylarında dizilerle yarışmaların yer değiştirmesinin diğer sebebi ise izleyici yorgunluğu... Televizyon seyircisi tatilde; dizileri takip ederken zorluk çekiyor.
SİNA KOLOĞLU (Milliyet Gazetesi Televizyon Eleştirmeni):
EKRANA ÇOK FAZLALAR
Bu sezon yaz aylarında 10 tane yeni dizi varsa, 10 tane de yarışma var ve bu yapımlar at başı gidiyor. İlk kez ekranda bu kadar yarışmanın denemesi yapılıyor. Ben, yarışma sayısının fazlalaşmasını Kanal D'nin tetiklediğini düşünüyorum. Ancak yarışmaların maliyetli olduğunu zannetmiyorum. Bir format satıp alıp sunucuya para veriyorlar, sokakta karşılaştığınız halk yarışmacı olabiliyor. Bu kadar çok yarışma bence fazla.
TAYFUN ATAY (Radikal Gazetesi Televizyon Eleştirmeni):
YARIŞMALAR İZLEYİCİYİ SIKABİLİR

Yarışma programlarının maliyeti kesinlikle daha az ama bu yönelime neden olan bir arka plan var. Geçen sezon bir dizi patlaması olmuştu. Yayın hayatına başlayan protest diziler, reyting sistemi ve muhafazakâr uygulamalar yüzünden sekteye uğradı. Şimdi yarışma yoğunluğu var. Ancak bu kadar çok yarışmadan izleyici yakın zamanda sıkılacak ve dizileri özleyecek.
ADEM GÜRSES (ATV Genel Müdür):
seyirci yazın dizi takip etmiyor

Yazın başlayan ve sayıları giderek artan yarışma programlarının hem ekonomik anlamda bir avantajı var, hem de izleyici dizilerde olduğu gibi belirli günlerde aynı yayını takip etme güçlüğü çekmiyor. Ayrıca yazın başlayan yarışmaların maliyeti düşüyor ve eğer beğenilirlerse, kışın da devam ediyor. Televizyon izleyicisi, yaz aylarında dizi takip etmek istemiyor.
KORAY ŞAHİN (Tuhaf Taksi Yarışmasının Yapımcısı):
YARIŞMALAR KONUŞULDU!
Bu kış birçok program dizilere oranla hem daha çok konuşuldu, hem de daha çok izlendi. Sonuç olarak daha fazla programa ihtiyaç duyuldu. Eskiden programlar ucuz ve yer doldurmak amacıyla yayınlanırdı ama artık öyle bir durum yok! Kanallar programlarına bütçe ayırıyor ve başarı bekliyor. Sonuçta program fikre dayalı bir şey ama ucuzu da pahalısı da mevcut. Yani program ucuzdur, dizi pahalıdır gibi bir ayrım yapmak mümkün değil.

İDİL BELLİ (Kapanmadan Kazan Yarışmasının Yapımcısı):
HERKESE HİTAP EDİYOR
Kim Milyoner Olmak İster?' ve 'Survivor' yarışmalarının başarısı dikkat çekince, kanal yöneticileri de hem izleyicinin ilgisini çekecek, hem de dizilerin reyting başarısını yakalayacak yeni program arayışına girdiler. Artık televizyonu açtığımız zaman her kanalda farklı farklı diziler yerine, her yaş grubundan izleyiciye hitap eden bilgi programları görmeye başladık. İyi de oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.