Giriş Tarihi: 14.3.2021

Beyoğlu bir kültürdür ona vakit ayırmak gerekir

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un eşi Pervin Ersoy, SABAH'a özel açıklamalarda bulundu. Atlas Sineması'nın İstanbul Sinema Müzesi olmasını değerlendiren Ersoy, pandemide en çok çocuklarıyla birlikte sinemaya gitmeyi özlediğini söyledi. Ersoy, pandemi kısıtlamaları bitince çocuklarını alıp ilk olarak Atlas Sineması'na götürmek istiyor. "Bakalım ilk hangi filmi izleyeceğiz, merakla bekliyoruz" diyor ve ekliyor: "Beyoğlu bir kültürdür, Beyoğlu'na vakit ayırmak gerekir." İşte özetle söyledikleri:
Beni en çok etkileyen filmler, Tarık Akan- Gülşen Bubikoğlu filmleri. Filiz Akın ve Emel Sayın'a da çok büyük hayranlığım var. Çocuklarımla genelde boş zamanlarımızda komedi filmleri izlemeyi çok severiz.

EŞİM ÇOK YOĞUN
En son izlediğim Türk filmi pandemi öncesinde. Herhalde bir yılı geçti sinemaya gidemiyoruz. Mehmet Nuri Bey'in Bakanlık görevinden dolayı da sosyal hayatımızda bir azalma oldu. Çok yoğun çalışıyor ve sürekli Ankara'da olduğu için fırsat bulamıyoruz. En son sinemada birlikte izlediğimiz film de 'Aile Arasında' filmi. Çok beğenmiştik.
Atlas Sineması'nda ben çok uzun yıllar önce film izledim. Beyoğlu bir kültürdür çünkü Beyoğlu'na zaman ayırmak ve gitmek lazım. Oralarda gezmek lazım.
Atlas Sineması bir klasik. Sonuçta Türkiye'de sinema kültürünün gerçekten en önemli örneklerinden biri. Ben çocukluğumdan hatırlıyorum Atlas Sineması'nı. Bu yenilenmiş haliyle Atlas Sineması'nın İstanbul Sinema Müzesi olması bizim evlatlarımıza devredeceğimiz bir kültür olduğu için çok değerli.
Sinemanın açılışı, o kadar güzel oldu ki yurt dışındaki, Avrupa'daki Amerika'daki hiçbir açılışı aratmadı. Ben kendimi açılışın olduğu gün Hollywood'da gibi hissettim. Kırmızı halının üzerinden yürümek, orada basının karşı tarafımızda durması onlara poz vermek onları selamlamak... Bunların hepsi artık Türkiye'de de böyle işler yapıldığı zaman ne kadar görkemli ne kadar güzel yapılabileceğini gösteriyor.

ARTIK STARLAR GELİYOR
Jason Statham bakan beyin ricasını kırmayarak İstanbul'a bir günlüğüne geldi ve sinema müzesinin açılışına katıldı. Bakın bu çok önemli bir şeydir. Jason Statham eski bir Hollywood yıldızı değil. Belki eskiden artık gündemde olmayan Hollywood starları geliyordu ama şu anda bütün dünyanın gözünde en popüler olan star İstanbul Sinema Müzesi'nin açılışına katılıyor. Ve o gün ne kadar güzel bir tesadüftür ki Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı'nın doğum gününe denk geliyor ve birlikte pasta kesiyorlar.
KAPANIŞ ANITKABİR'DE
Rotahane projesine başlayalı iki yıl oldu. Amacımız Türkiye'nin iç turizmde farkındalık yaratmak. Yani istiyoruz ki Türkiye'de yaşayan insanlar da Türkiye'nin tüm şehirlerini olabildiğince gezsinler görsünler. Yaklaşık 18 tane ilimizi ziyaret ettik ve bunlarla ilgili çok güzel görseller, videolar ve drone çekimleri yaptık. Hepsini de Rotahane sayfasından yayınlıyoruz.
Şimdi 19'uncu şehrimiz Kastamonu. Gezimizi mart sonlarında yapacağız. Ve bundan sonra da inşallah hızımızı kesmeyiz. 81 ilimizi tamamladıktan sonra en son kapanışı Anıtkabir'de sevgili Atamızın huzurunda yapmak istiyoruz.