Giriş Tarihi: 5.1.2019

Bizimkisi bir poşet hikayesi

1 Ocak 2019 itibariyle hayata geçen paralı poşet uygulamasıyla plastiğe savaş açtık.
Doğayı düşünen bu çevreci uygulamaya bayıldım. Çevreci Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, "Hedefimiz, 2025 yılında plastik poşet kullanımında yüzde 90 tasarruf sağlamak olacak" dedi. Biz ülke olarak yüzde 70 tasarrufu neredeyse iki günde sağladık, helal olsun bize.
ÇARE BEZ ÇANTALAR
Yalnız bir poşete 25 kuruş vermek istemeyen vatandaşların isyanı uzun süre konuşulacak gibi görünüyor.
Bir diğer kriz konusu da, vatandaşın 'Parasını benim verdiğim poşetin üstünde neden marketin reklamı olacak, parasız reklam yapmayız' isyanı oldu. 25 kuruş verip 50 kuruş isteyenleri mi ararsınız, poşet almamak için kavga çıkaranı mı, ceketini torba yapanı mı, boyuna sucukları asanı mı, poşeti iade edeni mi...
Bu uygulama eğlenceli görüntülerin ortaya çıkmasına sebep oldu. Kasada 25 kuruşu duyunca 'Tamam kalsın' deyip marketten dışarı çıkınca 'Çevre bilinci olan, duyarlı bireyleriz biz' diyenler, sanıyorum ki oksijen paralı olsa nefesini tutacak seviyeye ulaşmış. Dünyanın her yerinde böyle bu uygulama var, bu yüzden isyana gerek yok. Hazırlayın babaannelerden kalan çantaları... Kendime çözüm önerim; festivallerde dağıtılan bez çantalarla bu saatten sonra ayrılmaz ikiliyiz.
Çevremizi koruyalım, 25 kuruşa isyan etmeyelim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.