Çarşamba 08.08.2013

Bodrum'da işletmecinin bayram sevinci

Önceki yıllara göre bu yaz büyük bir durgunluk yaşayan Bodrum, Ramazan Bayramı ile birlikte tatilcilerin akınına uğradı! Mekanların tam kapasiteyle çalıştığı beldede, oteller ve pansiyonlarda boş oda kalmadı

Bodrum'da 2013 yazı, işletmeciler açısından pek de parlak geçmiyor. Gezi Parkı olayları ve ardından gelen Ramazan ayı ile birlikte durgun bir sezon geçiren Bodrum'da; birçok mekan kapasitesinin altında çalıştı, oteller ise rezervasyon iptalleri nedeniyle zor duruma düştü. Buna rağmen umudunu yitirmeyen Yalıkavak ve Türkbükü esnafının yüzü, Ramazan Bayramı ile birlikte gülmeye başladı. İşte giderek hareketlenen Bodrum'da son durum...
KUUM HOTEL'İN SAHİBİ ORKUN TUNCEL
MAYIS AYINDAN SONRA BIÇAK GİBİ KESİLDİ
"Mayıs'ta büyük umutlarla sezona başladık ve yüzde 70 doluluk oranına sahiptik. Sonra bıçak gibi kesildi! Bize yapılan iptaller, Yunanistan'a yaradı. Bunda yabancı basının büyük etkisi var. Gezi olaylarını abartılı biçimde verdiler ama toparlanmayı göstermediler. Bundan esnaf ve turizm zarar gördü. Mesela bize İsviçre'de bir bankanın genel müdürü gelecekti. Kendisini İstanbul'dan karşılamayı taahhüt ettik. Ama o bile vazgeçti! Çalıştığımız acentelere soruyorum; bize gelmeyen turistlerin çoğu Yunanistan'a ve Adriyatik tarafına gitmiş. Yunanlar'ın ekmeğine yağ sürdük. Şimdi bayramla birlikte durum düzelmeye başladı. Ama bizim işletmeciler oturduğu yerden, 'Bodrum'da sezon 40-50 gün' diye şikayet ediyor. Bir şey yapmazsak sezonu uzatamayız tabii... Bodrum'u yurt dışına tanıtmak gerekiyor. Bodrum'un konsepti, butik oteller üzerine kurulu ve buraya zaten hali vakti yerinde turistler geliyor. Bodrum'u tanıtmak için uluslararası fuarlara katıldık ve gördük ki; yabancılar İstanbul ve Antalya'yı biliyor ama Bodrum'u bilmiyorlar."
MOON BEACH'İN İŞLETMECİSİ ERKAN ÜNAL
HAREKETLİLİK DEVAM EDER
"Ağustos ayı itibariyle işlerimiz güzel gidiyor. Son iki aydır zor bir dönem geçirdik ama bayramla birlikte iyi bir döneme girdik. Şu an bizim mekanımızda 400 kişi var ve tam kapasite çalışıyoruz. Bunun tüm ay süreceğini tahmin ediyoruz."
BODRUM BİBER'İN İŞLETMECİSİ EMRE ERGANİ
YUNANİSTAN BODRUM VE ÇEŞME'Yİ ETKİLEMEZ
"Dönem dönem dış etkenler turizm sektörünü etkiliyor. Son dönemdeki olaylar ve Ramazan ayı, sahil kasabalarını olumsuz etkiledi. Okullar, Eylül'de açılacağı için, birçok kişi tatilini Ramazan sonrasına sakladı. Biz de şimdi hareketlenmeye başladık. Türkbükü'nde bayram nedeniyle en küçük pansiyondan beş yıldızlı otele kadar hiçbir yerde boş yatak yok. Bu hafta itibariyle Bodrum, yavaş yavaş eski haline dönmeye başladı. Yunanistan'ın Bodrum ve Çeşme için tehdit olduğunu düşünmüyorum. Komşumuzda ulaşım imkanı rahat ve ekonomik krizde oldukları için fiyatlar düşük. Oraya giden kitle, Bodrum ve Çeşme'yi vuracak kadar büyük değil."
SHİP A HOY'UN İŞLETMECİSİ CEMAL YARAR
SON GÜNLERDE YÜZÜMÜZ GÜLMEYE BAŞLADI
"Sezona kötü başladık ama iyi bitireceğiz. Şu an Bodrum'da durum çok kötü değil. Geçen seneye oranla bir düşüş vardı ama Türkbükü'ne yeni markaların gelmesiyle, buradaki potansiyel de arttı. Son günlerde yüzümüz gülüyor. Bayramın gelişiyle otellerde doluluk oranı yükseldi. Biz bu etkinin Eylül sonuna kadar sürmesini umuyoruz. Ekim'de de uzun bir bayram tatili var; bu tatilde de doluluk oranının yüksek olmasını bekliyoruz. Geçen yıla göre iş kaybımız oldu ama bu yıl Sess'i açarak bu kaybı kapatmaya çalıştık. Şu anda Türkbükü'ndeki otellerde, hatta pansiyonlarda yer bulmak mümkün değil. Yunanistan, rakibimiz gibi gösterildi ama bu yanlış. Yunanistan ucuz olabilir ama Bodrum'da her bütçeye hitap eden yerler var. Yunanlar'ın servis kalitesi kötü; biz burada neredeyse insanların ağzına servis yapacağız! Yaza kötü başladık ama iyi bitireceğiz."