Giriş Tarihi: 26.11.2018

Çarşıdan aldım bir tane

İdilika'nın Mutfağı'nda bugün şifa deposu narı konuk ediyoruz. İşte mucizevi meyvelerden biri daha; çarşıdan alınıyor bir tane, eve gelince bakılıyor bin tane. Kur'an-ı Kerim'de bu meyvenin cennet meyvesi olduğu söyleniyor ve çeşitli ayetlerde Allah'ın yaratma gücünün bir sembolü olarak tasvir ediliyor. Bizim kültürümüzde de nar, oldukça sık karşımıza çıkmaktadır. Sofralarımızdan türkülerimize, hatta bilmecelerimize kadar birçok yerde nara rastlamak mümkün. Şifalı meyveler arasında da yer alan narın meyvesinden kabuğuna, hatta çiçeğine kadar her yeri son derece faydalı. Nar; aynı zamanda tarihte birçok alanda ilham verici rol oynamıştır. Mesela İspanyanın Endülüs bölgesindeki Granada şehri, ismini nar meyvesinden almıştır. Diğer yandan çok güzel yarı değerli taş olan granat, Latince'de granum kelimesinden türetilmiş olup tane, tohum anlamına gelmektedir. Ben de bugün sizlere narın en sevdiğim kullanım alanlarından bahsetmek istiyorum.
NARLI KEK
YAPILIŞI: Yumurtaları ve şekeri karıştırma kabına alıp krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Yağ, yoğurt ve suyu ekleyip çırpıyoruz. Un, kabartma tozu ve vanilyayı yavaş yavaş ekleyerek çırpıyoruz. Nar tanelerini ekleyip karıştırıyoruz. Tereyağı ile yağladığımız kek kalıbına döküp 190 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
MALZEMELER
2 adet yumurta
1 su bardağı şeker
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı ılık su
9 tepeleme yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı nar tanesi
Kek kalıbını yağlamak için tereyağı
NAR ÇORBASI MALZEMELER
1 kahve fincanı pirinç
Tuz
Karabiber
YAPILIŞI: Havucun kabuklarını soyup rendeliyoruz. Domatesleri rendeliyoruz. Maydanozları kıyıyoruz. Bir tencerede zeytinyağını ısıtıyoruz. Rendelenmiş havuçları ve domatesleri ekleyip yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz. Su, nar suyu, tuz ve karabiberi ilave edip kaynatıyoruz. Pirinçleri ekliyoruz. Pirinçler yumuşayıncaya kadar kaynatıyoruz. Nar tanelerini koyup ocaktan alıyoruz.
NARLI ÇİKOLATA MALZEMELER
1 paket sütlü çikolata
1 paket bitter çikolata
Bir kase nar
Su
YAPILIŞI: Öncelikle bir tencereye az su koyuyoruz. Yalnız bu suyun tencerenin üzerine koyacağımız cam kaba değmeyecek miktarda olması gerekiyor. Ocağın altını kısık ateşte yakıyoruz, hafif kaynamaya başladığında çikolataları kalıba boşaltıyoruz. Daha sonra çikolatalarımız eriyene kadar devamlı karıştırıyoruz. Çikolatalarımız eridikten sonra buz kabına bir tatlı kaşığı çikolata koyuyoruz. Üzerine nar taneleri koyuyoruz. Narın üzerini çikolata ile kapatıyoruz. Bu işlemi çikolatamız bitene kadar yaptıktan sonra buz kabımızı buzdolabında yaklaşık 30 dakika kadar bekletiyoruz.