Pazar 01.07.2019
Son Güncelleme: Pazartesi 01.07.2019

Çocuktan sonra hayatımı planlı yaşamayı öğrendim

A Para’da yayınlanan Günaydın Hafta Sonu’nun konukları Engin Altan Düzyatan, Sera Tokdemir, Aşkın Tuna, Toygan Avanoğlu, Cihan Şimşek ve Alper Saldıran’dı. İşte ünlü isimlerin anlattıkları...

ENGIN ALTAN DÜZYATAN
Sakallar inceldi, kesemiyorum, oğlum tanımaz diye korkuyorum. Mesleğimin at binmek olduğunu sanıyor. (Gülüyor) 3.5 yaşında, hiç televizyon izlemedi ve beni TV'de görmedi. Sette beni at binerken gördü, anaokulunda 'Babamın mesleği at binmek' demiş. Çocuğum olduktan sonra hayatımı daha planlı yaşamayı öğrendim.
Beş yıl Diriliş Ertuğrul dizisinde yer aldıktan sonra biraz beklerim diyordum. 5 yıl boyunca dizide 1500-2000 kişiyi öldürdüm.
SU KUYULARI AÇTIK
6-7 yıl önce vahşi doğa fotoğrafı çekme merakım vardı. 8 yıl önce Kenya'ya seyahat ettim. 21. yüzyılda birilerinin suya ulaşamaması kabul edilebilir bir şey değil. Her 10 çocuktan 5'i temiz suya ulaşamadığı için hayatını kaybediyor. Bu çok acı bir olay ve biz bunun için ne yaparız diye düşünüp ekipçe Masai Mara'ya gittik. Çektiğim fotoğrafları 'Sen de Tanık Ol' sergisinde sergileyip sattık ve Afrika'da su kuyuları açtık. 10-15 bin kişiye temiz su kaynakları açtık. Akıllı köy inşa ettik ve suları evlere ulaştırdık. Onlara tohum verdik, tarımla uğraşabilsinler diye güneş enerjisi panelleri oluşturduk. Böylece kuyuyu açıp gitmedik, açtıklarımızın devamlılığını da sağladık.
Geceleri çadırımızın kenarında güvenlik bekliyordu. İlk 4 gün stresli geçti, aslan, timsah su aygırı ile birliktesiniz geceleri... Orada yaşamak çok güzeldi. Afrika'ya gittiğimde çok mutlu oldum ve oraları çok özlüyorum. Her yıl bir kere git deseler yine de giderim.

BALIKTAN PLASTİK ÇIKIYOR
Plastik meselesi ekipçe ortak kararımızdı. Plastik çok kötü bir madde ve çok kullanıyoruz. Çocuğunuz olunca ona ne yedirelim diye çok okuyunca bunlara merak sarıyorsunuz. 2030 yılında balık değil plastik yiyeceğiz, 2050 yılında karada, havuzlarda kendimizin tuzlandırdığı sularda yetişen balığı yemek zorunda kalacağız. Plastik tek kullanımlık ürünler; çatal-bıçak, pipet birçok ürün doğaya karışıyor ve geri dönüşümsüz ilerliyor. Birçok balığın içerisinde plastik maddeler çıkıyor. AB tek kullanımlık plastikleri yasaklattı. Ülkemizde de sıfır atık projesi başladı. Çok önemli bir projeydi. İngiltere'de çekime başladık, plastiğin yerine üretebilecek malzemeler var. Biz neredeyiz, dünya nerede ve birey olarak bize ne düşüyor bunları göstermek adına belgesel çekmek için yola çıktık. Kasım'da bitirmeyi düşünüyoruz.
Sanata ilgim oyunculuk okumadan önce başlamıştı. Çocukluğumdan itibaren resme meraklıydım. Babamın başında olduğu derneğin yaptığı resim sergilerinin açılışlarına giderdim 8 yaşımdan itibaren. Resimlerden konuşmaktan çok zevk alıyorum. Bana koleksiyoner denemez ama evde fena şeyler yok.
Londra'yı seviyoruz ve orada rahat yürüyoruz. Bütün gün yürüyoruz. En son gittiğimizde de müzeleri gezdik. Oğlum Emir, dinozorun kemiklerini gördü, 'Baba bunun eti nerede?' diye sordu.
ALPER SALDIRAN
Paramı senaryoma yatırdım
Oyunculuk kariyerimde ilk kez böyle bir karakter canlandırdım. Filmde rolüm konuk oyuncu denebilecek kadar az. 18 yıldır oyunculuk yapıyorum. Oturup senaryo diye yazmaya başladıklarımdan iki tane kitap ortaya çıktı. Yazarken arınıyorum, içimdeki zifti atıyorum, bu duygu müthiş bir şey. Maddi beklentim yok, içsel bir durum yazmam. İleriki yıllarda global dünya için yazdıklarımdan oluşan senaryomu çekmek istiyorum. Bütün paramı yazdığım senaryoya gömeceğim ve batacaksam da batacağım.

TOYGAN AVANOĞLU

Komedide şive güzel oluyor
Filmin adı başka bir şeydi, biz 'Geçmiş Olsun' ismi akılda daha fazla kalır diye buna karar verdik. Komedide şive birleşince daha güzel oluyor. Saffet karakterini oynarken çok keyif aldım. Çünkü Saffet rahmetli babamın adı.
Oyunculuk dışında müzikle uğraşıyorum. Yapmış olduğum minik bestelerim var. Şarkıcılık istediğim bir şey değil. Milli basketbolcuyum, kayak ve tenis antrenörüyüm.
AŞKIN TUNA
Şimdiki aşklar fast food
1500'e yakın eserim var. Bu şarkılar arasından seçip 'Aşkın'ın Şarkıları' albümünü yaptık. Gençler bizim dönemimizdeki aşkları bilmiyor. Günümüzdeki diğer tüketimler gibi aşkları da öyle sanıyorlar. Lokantaların fast-food olması gibi aşklar da hızlandı. Gençler bu şarkıları benimsesin istiyoruz. Yaşamadan aşk şarkısı yazılmaz. İnsan, hayatında bir kere aşık olmaz.
'Devlerin Aşkı' parçasını kimseye yazmadım. Fedakarlık anlamında dev kelimesini kullanmıştım. Sevdiğimiz zaman dev gibi hissederiz.
'Bu Şarkıları Ben Yazdım' diye projem var. Eylül ayında standup gibi gösteri hazırlıyorum. Sanatçı dostum çok yok. Aile hayatımı camiadan çok uzak tuttum.
SERA TOKDEMİR
Kalbim dolu, sevgilim için şarkı yazdım
Küçüklüğümden beri artist olacağım, anne olacağım, şarkıcı olacağım derdim. Anne oldum, şarkıcı oldum, artist oldum. Mersin'den İstanbul'a geldiğimde yolun diğer tarafından başladım ve şimdi diğer tarafında da yer alıyorum. Serdar Ortaç ile birlikte çalışıyoruz, Tarık İster ile birlikte çalışıyoruz. Tarık İster, Serdar Ortaç ve ben üç kardeşiz.
Aşık oldum, kalbim dolu ve geçen hafta ona bir şarkı yazdım. Oyunculuğa ara vermedim. Bu sene iki sinema filminde oynadım. Ama söz yazmak ve şarkı söylemekle içimdeki Sera'yı, kendimi buldum.