Salı 25.07.2012

Dinleyiciyle günlüğümü paylaştım sanki

Kendi adını taşıyan albümle müzik dünyasına adım atan Mavi, geçtiğimiz haftalarda çıkardığı 'Kaptan' isimli single'ın kendisinden izler taşıdığını söylüyor: Bu kendi kendimle dertleşme şarkısı. Hatta günlüğümü, blog'umu paylaşır gibiyim

Geçtiğimiz sene çıkan, kendi adını taşıyan albümüyle adını duyuran Mavi, şimdilerde iki yeni şarkıdan oluşan 'Kaptan' adlı single'ıyla gündemde. Mavi, iç dünyasını anlattığı 'Kaptan'ı, müziğini, İstanbul'la olan ilişkisini ve aşka bakışını anlattı...
Geçtiğimiz yıl çıkardığınız albümle büyük ilgi çektiniz. Yeni çıkardığınız single'da sevenlerinizi ne gibi sürprizler bekliyor?
İlk karşılaşmalar genellikle yanlış anlaşılmaya ve önyargıya açık oluyor. İstedim ki bu single ile birlikte insanlarla daha duru, korkusuz ve katkısız bir bağ kurabileyim. Eğer koşullar ve şans yaver giderse, besteci ve şarkıcı kimliğimle uzun süreler karşınızda olmak ve hayatlarınıza eşlik etmek istiyorum. Sürprizler değil de daha içsel bir single ile karşı karşıyasınız.
KENDİ KENDİMLE DERTLEŞME
Bu single için saçlarınızı sarıdan karamel rengine çevirmişiniz; sıkılmış mıydınız?
Öyle derinlemesine bir anlamı yok. Saçlarım sekiz-dokuz senedir platin-gri tonlarındaydı. Şu anki orijinal rengimi merak ettim ve daha doğal bir tona döndüm sadece. Yarın öbür gün yine her şey değişebilir. Malum, konu kadınlar ve saç olunca her şey mümkün.
Sizi, 30'lu yaşlarına gelen kadınları anlatan '30' şarkısı ile tanıdık. Şimdi de 'Kaptan'... Derdi, kederi, acıyı geride bırakıp mavi denizlere doğru yol almaya mı başladınız?
'30' aslında sadece kadınların değil, 20'li yaşlarının orta-sonlarındaki herkesin manifestosu olabilecek bir şarkıydı. Genelinde ne yaşarsak yaşayalım, yola devam etmekten bahsediyordum çünkü. 'Kaptan' ise daha genel bir 'kendi kendiyle dertleşme' şarkısı. Geriye bakıp "İyi yaptım bu ana kadar" dediğim, kendimi, hayatımdaki herkesi olduğu kadarıyla kabul ettiğim ve büyürken hep biraz yaramaz ve başına buyruk kalışımın altını çizdiğim bir şarkı.
Bu şarkı; hayattan sıkılanların, arabaya atlayıp gitmek isteyenlerin şarkısı olacak gibi...
Aynen öyle. İlk ortaya çıkış anı da o tarz bir yolculukta oldu. İnsan kendini en iyi yolda tanıyor ve nereye gidersen git, kendini de beraberinde götürdüğün için sevdiğin şeylerle beraber biriktirdiğin ve bastırdığın şeyler de su yüzüne çıkıyor. Ben yaşam felsefesi olarak, son nefesine kadar yolculuk etmek taraftarıyım. Uzaklara, insanlara, fikirlere... Hayat keşiflerle güzel.
PLASTİK İMAJ OLMAK İSTEMEM
Yeni müzikal konseptinizden biraz bahseder misiniz?
Akustik pop türüne yakınım, o kulvardan ilerliyorum. Sıcaklık ve eğlence ana hedefimiz. O sebeple şarkıların içinde biraz burnumuzun dikine gittiğimiz de oluyor. Hoş bu, şu anda piyasaya çıkan iki şarkıyla değil, önümüzdeki ay ve senelerde, şarkılar biriktikçe daha net anlaşılacak.
'30'dan 'Kaptan' şarkısına geçmek zor oldu mu?
Hiç olmadı. İkisi de bana ait, aynı kişinin farklı süreçleri. Hatta günlüğümü, blog'umu paylaşır gibiyim.
Günlük hayattaki yerinde duramayan, kıpır kıpır, sürekli zihni çalışan, enerjik Mavi, şarkının klibine de yansımış sanki; yanılıyor muyum?
Evet, öyle oldu. İnsan bazen kendindeki esas özellikleri bastırıp başka birtakım formlara uymaya çalışabiliyor. Dedim ki şarkı zaten beyanname gibi, mektup gibi; klipte de ben olayım. Kostümler benim olsun, ruh, eşyalar, mimikler... Seven tanıyarak sevsin, arkadaşı, kardeşi gibi sevsin. Plastik bir imaj olarak sevilmek istemedim.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.