Giriş Tarihi: 11.5.2019

Diziler ihraç ediliyor, müzik üvey evlat mı?

İnovasyon artık hayatımızın her alanında kendini göstermeye başladı. Ticaret Bakanlığı koordinasyonunda Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından 2012 yılından bu yana düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası da, Türkiye'de inovasyonun gelişmesine her geçen yıl büyük katkı sağlamaya devam ediyor. Etkinlik; bu yıl gerek dünyada, gerekse Türkiye'de fark yaratan, uluslar arası profesyonelleri ağırladı. İnovasyon odaklı konferans, deneyim alanları, sergi ve atölye çalışmaları ile çok konuşuldu. Moderatörlüğünü yaptığım Hayata Dokunan İnovasyon panelinde, Hakan: Muhafız dizisi yazarı ve yaratıcı yapımcısı Binnur Karaevli, All Stars Music Yönetim Kurulu Başkanı Mine Aksoy, besteci-opera sanatçısı Rahman Altın ve müzisyen Edis Görgülü ile inovatif projelerini ve kendi alanlarındaki sorunları konuştuk.
EDİS GÖRGÜLÜ
'Bizde sanatçı geliştirme yok'
Genç neslin en yenilikçi isimlerinden Edis'in konuşmasına çok çalıştığı belliydi. Edis'in anlattıkları şöyle: "Dört senedir kendi işime çok yatırım yapan biriyim. Dört yıldır varım ama 8-10 senede gelinecek noktaya geldiğimi düşünüyorum. Bu dört yıl içinde 12 yıllık bedel ödediğim bir gerçek. Yenilikçi olmak için belli bir birikime ya da istihdama ihtiyacımız var. Ben ilk çıktığımda şarkım ilgi görmeseydi, şu an albüm yapamazdım. Bizim sektörde kolektif hareket etmek sıfır! Belli bir hedefe ulaşmak istiyorsanız, alışılagelmiş şeyler yeterli gelmiyor. Sanatçılar bilindik normları kabul etmiş. Biz bir sözleşmede hak talep ettiğimizde komik duruma düşüyoruz. 10 bine değil, 20 bin liraya klip çekince yine komik duruma düşüyoruz çünkü 'Ne gerek var?' gibi düşünülüyor. Markalar nasıl milli takımlara sponsor oluyorsa, müzisyenlere de olmalı. Ama popçuların yanından bile geçmiyorlar! Şu an üç tane yurt dışı projem var. Eğer 23 yaşındayken elimden tutsalardı, o yaşımda başarılı olmuştum." Edis, yurt dışındaki sanatçılara yapılan bir uygulamanın Türkiye'de neden hâlâ yapılmadığını ise şöyle anlattı. "Artist development bölümleri var yurt dışında. Sanatçı için stratejik planlamalar yapılıyor. Bizde şirketlerin böyle bir şey yapmasını bırakın, sanatçılar kendilerini geliştirmeyi bile düşünmüyor. Kafalarında yok bu düşünce. Doğru pazarlama için akla ve istihdama ihtiyaç var."

BİNNUR KARAEVLİ

'İstanbul'u dünyaya tanıtabilmemiz müthiş bir şey'
Binnur Karaevli, Netflix'in Türk yapımı dizisi Hakan: Muhafız'ın hayata geçme sürecini şöyle anlattı: "Netflix'in Türkiye'ye geleceğini, dinamik, yenilikçi, aynı zamanda otantik bir iş aradıklarını duydum. Los Angeles'ta onlarla görüştüm ve sonra büyük bir sunum hazırladım. Macera ve süper kahraman türlerini çok seviyorum. Dizide İstanbul, çok önemli bir karakter. Bu şehir müthiş bir kültür mirasıyla dolu. Bu, yurt dışında bilinmiyor. O yüzden bu dizi, ülke turizmine de büyük katkı sağladı. Diziyi yazarken ilham kaynağım İstanbul oldu. Zaten dizinin kabulünde İstanbul'un bir karakter olması da etkiliydi. İstanbul'u dünyaya tanıtabilmemiz müthiş... Ülkemizde daha ne harika yerler ve hikayeler var, bunları da tanıtmalıyız."
RAHMAN ALTIN
'Film müziği yapabilecek kişiler yetiştirmeliyiz'
Operacı, besteci, müzik direktörü ve yaptığı bestelerle yurt dışında ülkemizi temsil eden Rahman Altın, inovatif çalışmalarından şöyle bahsetti: "Yeni bir albüm hazırlıyorum. Üç bölümden oluşuyor, her bölümde 30 şarkı var. Albümün yanında bir de kitabı olacak. Tüm süreci anlatan, eserlerin nasıl yapıldığını gösteren bir kitap. Sektörün genel haline bakacak olursak; film müziği Amerika'da 100 yıldır var, bizde ise yeni gelişiyor. Film müziği bestecileri yok, okul yok, eğitemiyoruz. Film müziği okulu lazım."
MİNE AKSOY
'Hala dünyaya açılamadık'
All Stars Music Yönetim Kurulu Başkanı Mine Aksoy, dijitalleşmiş dünyada müziği ve telif konusundaki yerimizi anlattı: "Dijital dünyada müzik her yerde ama müzik sektörü geride. Diziler yurt dışına ihraç ediliyor, çok ciddi bir ekonomi var orada. Filmler böyle, peki ya müzik nerede? Biz teliflerimizi toplamaya çalışıyoruz hâlâ. Dünyaya açılamadık. Müziğe üvey evlat muamelesi yapılıyor. Birlik olup çözmemiz lazım bu durumu. Edis ile yurt dışında çok güzel projelerimiz olacak, heyecanlıyız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.