Cumartesi 13.08.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 12.08.2017

Döner, Avrupa ve Amerika’yı fethetti

Son yıllarda yakaladığı satış rakamlarıyla fast-food zincirlerini geride bırakan geleneksel lezzetlerimizden döner, en çok tüketilen hazır yiyeceklerin başında geliyor. Döner; ülkemizde olduğu kadar Avrupa ve Amerika’da da çok seviliyor

Türkiye'nin dünyaya sundugu en meshur lezzetlerden biri olan döner, özellikle Avrupa ülkelerinde giderek popülerlesiyor. Hatta Avrupa'daki döner tüketimi Türkiye'yle yarısıyor. Yurt dısında Türkler'in açtıgı dönercilerde, dana etinin yanı sıra tavuk ve hindi dönerleri de yapılıyor. Döner sektöründeki asıl büyüme; Avrupa, Ortadogu ve Uzakdogu'da yasanıyor. Bugün sadece Almanya'da 25 bin döner satıs noktası var, tüm Avrupa'daki rakam ise 100 bine ulastı. Avrupa'da kurulan döner fastfood zincirlerinin bazıları 300 subeye kadar ulasıyor.
AVRUPA'DA 800 DÖNER FABRİKASI
Ortadogu ve Körfez ülkelerinden dönere talep giderek artıyor. Almanya'da 400, Avrupa'da ise 800 döner fabrikası faaliyet gösteriyor. Avrupa'da döner, çogunlukla pita ve benzeri ekmeklerin içinde soslu ve salatalı olarak servis ediliyor. Romanya'da sarımsaklı sos, Almanya'da acılı ve feslegenli soslar yaygın. Belçika'da ise sos çesidi 40'a kadar çıkıyor. Bu arada Avrupa'da faaliyet gösteren bazı döner zincirleri ise klasikten vazgeçmiyor; döneri, pilav, domates ve kızarmıs patates esliginde porsiyon olarak sunuyorlar.
6 MİLYAR LİRALIK HACME ULAŞTI
Almanya'dan Avustralya, Kanada ve hatta Latin Amerika'ya sıçrayan bu özel lezzet, ABD'de de ivme kazanmıs durumda. Son yıllarda Amerika'da dönere ilginin artmasıyla çok sayıda döner büfesi açıldı. Hatta ülkede, kamyonetlerinin arkasında döner satan girisimciler de bulunuyor. Bu hareketlilik, birçok Türk markasının da Amerika pazarına yönelmesine neden oldu. Döner rüzgarı, son yıllarda Ukrayna, Sili ve Japonya gibi dünyanın dört bir yanındaki noktaları da sarmıs durumda. Son bes yıldaki büyüme ve markalasma harekatı sayesinde döner sektörü tüm dünyada oldugu gibi ülkemizde de güçlenmeye basladı. Özellikle genç girisimciler markalı döner restoranlarına yatırım yaparken, bu sektör ülkemizde 6 milyar liralık hacme ulastı. Bu da, sektörün cirosunun son bes yılda yüzde 30 arttıgını gösteriyor. Türkiye'de 30 bine yakın döner ekmek büfesi ve restoranı bulunuyor ve bu rakamın 10 yılda ikiye katlanması bekleniyor.
HER KESEYE UYGUN YATIRIM İMKANI
Dönerde dünyanın en çok bilinen Türk markalarından biri olan Bereket Döner, franchise seçeneklerine yenilerini ekledi. Genç yatırımcılar için yeni is imkanları gelistiren Bereket Döner, bes ayrı franchise modeliyle bütçesi küçük, hedefi büyük yeni nesil girisimcilerin önünü açıyor. Bereket Döner CEO'su Muhammet Nezif Emek, yatırımcılar için franchise bedeli almadan anahtar teslimi is yeri kurma modeli gelistirdiklerini söyledi.
Emek, kurumsal yatırımlara 2017 yılı boyunca büyük önem verdiklerini belirterek söyle konustu: "Genç yatırımcıları yıllardır ihmal eden büyük kuruluslar arasında anılmak istemiyoruz. Yatırımcı ruhu canlı tutan gençlerin önünü açmak için, bütçesi küçük, vizyonu, ufku büyük yeni nesil mütesebbislere anahtar teslim is imkanı saglıyoruz. Gelistirdigimiz yeni franchise modelleri ile binlerce yatırımcıya cazip is imkanları sunmayı hedefliyoruz." Emek, küçük ölçekli yatırımcılar için gelistirilen yeni yatırım modellerinin büyük sehirlerde ilgi gördügünü sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.