Giriş Tarihi: 22.05.2012

Dünya'da Kim Kardashian Türkiye'de Demet Akalın

Dünya medyasında her gün bir Kim Kardashian haberi... Popüler kültürün yarattığı en etkili isimlerden biri... Amerika'da, ailesiyle birlikte attıkları her adımı paraya dönüştürüyor. Kimilerinin yorumuna göre "Oturup, poposunu büyüterek" para basıyor.
Geçen yıl evlendiğinde düğününü bile sattı. Ama bir ay sonra boşandı.
Nefret edenler çoğunlukta ama kadının şöhreti de, serveti de her geçen gün büyüyor. Twitter'da 15 milyona yakın takipçisi var. Ve Kardashian, kendini kurban ettiği (Biraz da öyle bakmak gerek. Hayatınızı topluma sunuyorsunuz çünkü) bu hayatta, ödediği bedelin karşılığını fazlasıyla alıyor.
BİR YORUM 8 BİN DOLAR
Twitter'daki şöhreti bile ona oturduğu yerden para kazandırıyor
Reklam karşılığı attığı tweet'lerden 8 bin dolar alıyor.
Bir cümle, bir yorum=8 bin dolar...
Kardashian'ın içinde yer aldığı bu reklam mecrası, artık herkes için bir hedef durumunda.
Türkiye de bu sistemle yeni yeni tanışıyor.
Hayat hızlı, hayat akışkan, hayat rekabetçi... Bu hıza ayak uydurmak gerek. Kitleleri sürüklemek gerek. Reklamı hayata taşımak gerek... Kısa sürede etkiyi ölçmek gerek...
Bakalım, bu konuda Türkiye'de ilk adımı kim atacak derken, adMingle'ın kurucularıyla tanıştım.
Yaptıkları işin, kurdukları sistemin özeti şu: Bir reklam platformu ve kişisel bir reklam ağı olan adMingle sayesinde, sosyal ağlarda üretilen içerikler artık kazanca dönüşecek. Yani bizim 'celebrity'ler de yavaş yavaş bu sisteme dahil olacak.
Takipçileriyle paylaşımları sayesinde para kazanacaklar.
Program yazılımı hazır, sözleşmeler hazır, ekip hazır...
Selim Benbasat'tan bunları dinlerken; gazetecilik merakı ile "Türkiye'nin Top 10'u kim?" diye öğrenmeye çalıştım.
250 KİŞİLİK LİSTE VAR
Elime Türkiye'de en etkin Twitter kullanıcısı olan, 250 kişilik bir ünlü listesi verdi. Takipçileri bir yana, yarattıkları etkinin ölçümü de yapılıyor ve liste buna göre hazırlanmış.
İlk 10 önemli.
Birinci sırada Demet Akalın var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.