Giriş Tarihi: 12.10.2011

Ferhat Göçer ve 14 bin şarkı

Gazetelerde Ferhat Göçer'in 'Seni Sevmeye Aşığım' adlı yeni albümünde yer alan 10 şarkıyı, 14 bin şarkı arasından seçtiği yazıyordu.
14 bin şarkı!
Bir şarkı ortalama dört dakika süreye sahipse...
14.000x4= 56.000 dakika.
56 bin dakika kaç saat eder?
56000/60= 933.3 saat... (Küsuratı kıyak olsun diye bıraktım!)
933 saat de 38 gün eder...
76 GÜN SÜRMÜŞ!
Ee bir şarkı tek seferde dinleyerek anlaşılmaz! Tamam, bazen 30 saniye dinleyip "Geç bunu" da dersiniz. Ama bazı şarkıları da döndürür, döndürür tekrar dinlersiniz.
Sonuçta albüm yapıyorsunuz; özenirsiniz, her şeyin mükemmel olmasını istersiniz. Göçer de işinde çok titizdir, en küçük ayrıntıyı düşünür.
Ama hadi en kötü ihtimalle her şarkının en az iki kere dinlediğini hesaba katalım.
38x2=76 gün...
Sadece şarkıları dinlemek için 76 gün harcamak ne demek?
Bu işin bir de en zor kısmı; provaları, aranjmanı, kaydı, yani albüm yapım aşaması var...
Ne kadar sürede hazırlandı acaba bu albüm? Evet, albüm bir ekip işi, bütün şarkıları Göçer dinlemiş olamaz diyelim... Birçok insan yardımcı olmuştur kendisine. Lakin benim yine kafama takılan bir konu var: Türkiye'de yılda kaç şarkı üretiliyor da Göçer, 14 bin şarkı arasında seçim yapıyor?
Haberlerde yeni bestecilerin eserlerinden bahsediliyor! Şarkı ne demek? Sözü, kaydı vs. yapılmış her şeyiyle hazır müzik eseri demek değil mi? Vallahi kafam karıştı. Birisi bana şu 14 bin şarkının gizemini açıklasın...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.