Salı 12.10.2016

Franchising yatırımları için altın öğütler

Girişimciler, bir markanın sektördeki gücü ve deneyiminden yararlanmak için franchising sisteminden yararlanıyor. Öte yandan franchise veren ve alan firmalar için, pazarlamanın detaylı bir iş olduğunu kabul etmek gerek. İşte firmalar için başarıya giden yolda birkaç önemli ipucu...

Bir markanın sektöründeki tanınırlığından yararlanmak, deneme-yanılma yöntemi yerine güçlü bir şirketin iş yapma biçimlerini uygulamak; yatırımcılar için pek çok riskin ortadan kalktığı güvenilir bir liman oluşturuyor. Franchise sisteminin pek çok avantajı olsa da pazardaki rekabet, güçlü bir pazarlama planını gerektiriyor. Pazarlama yönetimi konusunda deneyimli bir isim olan Can Ogan, pazarlama açısından hem master franchise'ların, hem de şubelerin yapabileceği çok şey olduğunu söylüyor. İşte öne çıkan uyarılar.
PAZARLAMA PLANININ MERKEZİ MÜŞTERİ
Şık bir ofis tasarlamak ve şubelerinize de bunu yaptırmak işin sadece başlangıcı. Önemli olan, etkili bir pazarlama programıyla yola çıkmaktır. Pazarlama programınızı oluşturmak için yapmanız gereken ilk şey, müşterinizi tanımak. Başarının sırrı, müşterinizi anlamaktan geçiyor. Doğru müşteriye, doğru deneyimi, doğru zamanda ve doğru ücretle yaşatmak; başarı ile başarısızlık arasındaki belirleyici faktör olacaktır. Burada en yakın dostunuzun pazar araştırması olduğunu unutmayın. Deneyim noktalarının belirlenmesinden doğru fiyatın seçilmesine kadar her aşamada pazar araştırması sizi hata yapmaktan korur, prestijinizi zedelemeden doğru adımları bir seferde atmanızı sağlar.
MÜŞTERİNİN NASIL YAŞADIĞINI BİLİN
Pazar araştırmaları, kullanıcı personaları çıkartmanıza yardım edecektir. Personalar müşterinizi yansıtan kişilerdir. Nerelerden alışveriş yaparlar, hangi dizileri izlerler, neler severler, nelerden hoşlanırlar, saat kaçta nerede olurlar, ne kadar paraları var? Mümkün olduğu kadar çok şey belirleyin. Pazarlama çalışmalarınızı personalarınıza dayanarak yapabilirsiniz.
PLANINIZI TAKVİMLENDİRİN
Planı mutlaka bir zaman planına oturtmak gerekir. Çalışmaları lokal şubelerinizle belirli aralıklarla kontrol edin. Unutmayın onlar sahada oldukları için neyin çalışıp neyin çalışmadığını sizden daha iyi anlama fırsatı bulurlar.
ESNEK OLUN
Pazarlama planınız; pazarın şartları, rekabet ve müşteriye göre evrim geçirir. Siz de bunu yapmayı unutmayın. Sadece kendinize değil, aynı zamanda rakiplerinize de bakmayı ve onların hareketlerini izlemeyi unutmayın.
PLAN, ONLINE VE OFFLINE'I KAPSAMALI
Pazarlama planınızı sadece online veya sadece offline değil, her ikisini de birleştirecek şekilde hazırlayın. Sık ve düzenli olarak müşterinizle iletişime geçin. Bunun için heyecan verici resimler, videolar, kısa mesajlar, kısa anekdotlar iş görecektir. Bunları rast gele değil belirlediğiniz persona için yapmanız gerektiğini unutmayın.
MÜŞTERİ DENEYİMİNİ TASARLAYIN
Pazarlama planıyla müşterileri çekmeyi başarsanız bile doğru deneyim yaratılmaz ise yeniden gelmelerini sağlayamazsınız. Pazarlama danışmanlarının önemli bir rolü de budur. Müşterinin deneyim noktalarının tespit edilmesi ve hangi noktalarda nelerin yapılacağının master franchise tarafından belirlenmesi gerekir. Bunun doğru işletilmesi ve bulunduğunuz yere göre adapte edilmesi ise lokalin işidir.
İNTERNETTE AKTİF OLUN
Lokal olarak yapılabileceklerden biri de internette aktif olmaktır. Birçok web sitesi ve platform var. Buralara kayıt olmak, internette bulunabilirlik, müşterilerinizden size puan ve yorum yapmasını istemek sizi çekici kılacaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.