Cuma 10.08.2013
Son Güncelleme: Cuma 09.08.2013

Gençlerin umudu yarışmalara mı kaldı?

Mustafa Sandal'ın, genç müzisyenlere ambargo uyguladığı ve 'günü sadece 20 kliple kapattığı' için Power Türk FM ve TV'ye karşı başlattığı boykota, diğer müzisyenlerden destek gelmesi çok doğal. Çünkü herkes yaşananların az çok farkında... Türkiye'nin en çok takip edilen radyo frekansları ve müzik kanallarının 'En Çok Dinlenen Şarkılar' listelerine baktığınız zaman; durumu kavramanız daha kolay olur. Fakat durumu hemen özetleyelim: Hemen hemen hiçbir listede, ilk albümünü yayınlamış genç bir müzisyenin şarkısı yok. Listedeki isimlerin hepsi; kitlelerce tanınan, büyük konserler veren ve merakla takip edilen insanlar. Sadece TTNET Müzik'in 'En Çok Dinlenenler' listesinde iki yeni isme rastlıyorsunuz: Biri Oğuz Berkay Fidan, diğeri ise İrem Derici. Evet, bu iki isim de 'O Ses Türkiye' yarışması sayesinde ünlenen şarkıcılar... Fakat ben, tüm bunlara rağmen suçlunun sadece radyo ve TV kanalları olduğunu düşünmüyorum. Sorun biraz da gençlerin kendilerini parlatamamasından kaynaklanıyor. Çünkü plak şirketlerine ve müzik kanallarına kendinizi kabul ettirmenin en kolay yolu; özellikle bu yıllarda, interneti çok iyi kullanabilmekten geçiyor. Eminim herkes şimdi bir fenomene dönüşen Justin Bieber'ın, 2008'de you- Tube üzerinden nasıl ünlenip keşfedildiğini biliyordur ya da okumuştur. Ülkemizde ise internet üzerinden ünlenen bir, Öykü ve Berk Gürman Kardeşler var hafızamda. 2008'de youTube'a yükledikleri 'Evlerinin Önü Boyalı Direk' şarkısı, 10 milyondan fazla kez izlenmişti. Bu popülerlikleri sayesinde albüm de yaptılar. TV kanallarındaki müzik yarışmalarında görünmek ve ünlü müzisyenlerle çalışmak tabii ki çok önemli. Fakat benim genç müzisyenlere naçizane tavsiyem; kendi besteleri ve tarzlarıyla internet üzerinden başarıyı yakalamak için uğraşmaları. Bunu gerçekleştirebilirlerse; daha önceden kendilerini reddeden plak şirketleri ve/veya müzik kanallarına bir güzel nanik çekebilirler.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.