Cumartesi 25.06.2022 10:58
Son Güncelleme: Cumartesi 25.06.2022 11:05

Geri dönüştürülmüş plastik atıklarla çocukların hayalleri gerçek oldu

OMO’nun çağrısıyla 3 belediyede yer alan ilk ve ortaokullarda geri dönüşüm kutuları kuruldu ve plastikler toplandı. Bu plastiklerden yapılan çocuk bahçelerinin ilkiyse geçtiğimiz hafta Ağrı’da açıldı. İlk kez çocuk parkında oynayan çocukların mutlulukları herkesin gözlerini doldurdu.

Geri dönüşüm, markaların çevreci yaklaşımları artık hep gündemimizde... Benim de özellikle son birkaç yıldır moda sayfasında geri dönüşüm, dünyanın korunması için akıllı tüketim, çevre bilinci gibi konu- larda ne kadar çok yazı yazdığımı biliyorsunuz... Özellikle pandemiyle birlikte tüm dünyada bu konudaki bilinç daha da artmış durumda... Z jenerasyonu ve ondan sonra gelen genç jenerasyonlar, aldıları eğitimin de etkisiyle tüm bu konularda çok daha duyarlı...

TEMİZ GEZEGEN, TEMİZ GELECEK

İşte tam da bu nedenle markalar çocukları da merkeze alan iddialı projelerle çevreci duruşlarını pekiştiriyor. Bu markalardan biri de Unileverbünyesinde yer alan OMO. Unilever'in ev temizliği ve bakımı alanında faaliyet gösteren tüm markaları gibi OMO da 'Temiz Ev Temiz Gezegen ve Temiz Gelecek' anlayışı ile çalışıyor. Ve bu noktada özellikle iklim değişikliği ve çevre kirliliğinin en önemli gündemlerinden olan plastik atıklarına odaklanıyor... Plastiğin atık olması yerine tekrar hayata dönmesi için neler yapabileceği markanın ana gündem maddesi... Ve marka arka arkaya çeşitli çalışmalar yapıyor ve gündeme oturuyor.

İYİLİK İÇİN KİRLENMEK GÜZELDİR

İşte OMO bundan yola çıkarak nisan ayında 'Değişim Sensiz Olmaz' çağrısında bulundu. Ve bu çağrıyla beraber marka; Üsküdar, Ümraniye ve Beykoz Belediyeleri'nde bulunan ilk ve ortaokulların önüne 'İyilik için Kirlenmek Güzeldir Geri Dönüşüm Kutuları' yerleştirdi. İki ay boyunca tam 350 kilo plastik toplandı. Toplanan plastikler sonra ayrıştırıldı. Bu plastiklerin 196 kilosuyla markanın 'İyilik için Kirlenmek Güzeldir' projesinin yeni göz bebeği olan çocuk parkı projesinin ilki hayata geçirildi. Ve geçtiğimiz hafta Ağrı'nın Uzunyazı Köyü'ndeki çocuklar bu geri dönüştürülmüş plastikten hazırlanan parkla buluşturdu.

'ÇOCUKLARDAN İLHAM ALDIK'

Marka yetkilileri bu yeni plastik geri dönüşüm projesi hakkında, "Hem çocukları hem de yetişkinleri yaratmak istedikleri değişim için bir projede buluşturduk. Bu yetişkinlerin değişime olan inancını çocuklara göstermek için de bir fırsat oldu. Çocukların geleceğini önemsediğimizi göstermek için somut bir adım... Çocuklar ve yetişkinler iyilik için kirlenirken ortaya çocukları mutlu edecek bir eser ve model çıktı.

İyilik için Kirlenmek Güzeldir, gezegenimizin karşı karşıya olduğu sorunların farkında olan ve değişimi başlatmak isteyen çocuklardan ilham aldı. Yaptığımız araştırma çocuklarla ele ele vererek harekete geçmemiz gerektiğini çok net bir şekilde gösterdi.

Onlara 'Değişimi hep birlikte başlatabiliriz' mesajını vermek ve bunu somut olarak da göstermek istedik. Böylece iyilik hareketimizi başlattık. 'Plastikler atığa değil, çocuklar için oyun parkına dönüşsün' dediğimiz hareketimizin iyilik aşamasına ulaştık. Projeye başladığımız nisan ayından beri hayalini kurduğumuz an, çocuklarla buluştuğumuz bu andı.

Bugün Ağrı'nın Uzunyazı Köyü'yle buluşmak ve çocuklarla bir araya gelmekten büyük mutluluk duyduk. İstanbul'daki çocuklar plastik, Ağrı'dakiler bu projeyle mutluluk biriktirdi" diyor.

KÖY OKULUNUN İLK ÇOCUK PARKI

Ben de bu hem çevreci hem yardım sever projenin ilk meyvesini yerinde gözlemleyebilmek için Ağrı Uzunyazı köyündeydim... Park olmayan bir bölgede, parka kavuşan çocukların nasıl mutlu olduğuna şahitlik etmek için kalabalık bir ekip olarak bölgeye gittik. Plastik atıklarının toplanması, onların geri dönüşüm ürünü haline gelmesi ve çocuk parkına dönüştürülmesi belki de uzaktan bakıldığında çok da duygusal gelmedi size... Ancak hayatında ilk defa deneyimleme şansı yakaladığı salıncağa binebilmek için 06.00'da kalkıp 07.00'de okul bahçesinde arkadaşlarıyla buluşan çocuğun gözlerindeki mutluluk gerçekten de her şeye değer... Biz de parkın açılışının yapıldığı gün çocuklarla birlikteydik... Onlarla tahterevalliye bindik, salıncaklarını salladık, bol bol sohbet ettik... Herbirimizle dakikalarca oyunlar oynadılar. Onlar için çok özel olan bu açılış için hepsi en güzel giysilerini giymişlerdi. Daha önce bir akrabalarının yanına İstanbul'a ya da Ankara'ya gitmiş ve çocuk parkını görmüş olanlar her bir oyuncağı heyecan içinde arkadaşları na anlatıyorlardı. "Çok güzelsiniz. Elbiseleriniz çok güzel. Sizi televizyonda görmüş olabilir miyim?" diyen küçük kızların heyecanla kendi gelecek planlarını anlatması, gelecekte yapacakları işlerden şimdiden gururla bahsetmeleri ise duygusal anlar yaşattı.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NA SORULDU

Projenin hedefi gerçekten ihtiyacı olan bir yere park yapmak. Bu nedenle OMO yetkilileri Milli Eğitim Bakanlığı'na ve çeşitli belediyelere sormuş ve en çok ihtiyacı olan noktaların listesi yapılmış. Bu listede Ağrı da varmış. Uzunyazı İlkokulu'nun 29 yaşındaki okul müdürü Murat Ağsakal'ın ısrarı ve projeyi benimsemesinin etkisiyle ilk oyun parkı onların okulunda açılmış.

Markanın hedefi bu yıl iki park daha yapmak. İkincisi de eylülde başka bir bölgede hayata geçirilecek.

PLASTİK ATIKLARDAN ELDE EDİLEN GRANÜLLER OYUN PARKI OLDU

OMO iyilik için Kirlenmek Güzeldir Geri Dönüşüm Kutularının üzerindeki yazı ve sembollerle atılabilecek atık türleri belirtiliyor. Kutularda biriken plastik atıklar, Beykoz, Ümraniye ve Üsküdar İlçe Belediyeleri aracılığıyla toplanıyor ve geri dönüşüme uygun olanlar ayrıştırılıyor. Geri dönüşüm işlemi Burkasan ile gerçekleştiriliyor; plastik atıklardan elde edilen granüller çocuk parkına yerleştirilecek oyuncakların üretiminde kullanılıyor. Uygun olmayan atıklar ayrıştırma tesislerinde sınıflandırıldıktan sonra belediyelerin kendi çevre koruma stratejik planına göre değerlendiriliyor.

YÜZDE 25'İNDE GERİ DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞ PLASTİK KULLANILDI

Ürün portföyünde değişikliklere giden OMO, saf plastik kullanımını azaltarak ambalajlarını sürdürülebilir ve döngüsel ekonomi pratiklerine göre yeniden tasarlıyor. Bu doğrultuda yenilenen OMO Sıvı Deterjanlar'ın geri dönüştürülebilir olan 1950 ml beyaz şişelerinde yüzde 25 geri dönüştürülmüş plastik kullanılıyor. Marka, geri dönüştürülmüş plastikten ürettiği şişelerle yılda 70 ton saf plastik üretiminin önüne geçmeyi hedefliyor.

Prof. Dr. Yankı Yazgan (Çocuk ve Ergen Psikiyatrı)

"ÇOCUKLARIN DOĞAYLA GÜÇLÜ BiR BAĞI VAR"

"ÇOCUKLARIN, kendileri için çok değerli bir bilgi ve gelişim kaynağı olan ve yeni keşiflere imkan veren doğayla çok güçlü bir bağı var. Bu yüzden gezegenin ve eko sistemlerin korunmaması çocukların bu konuda kaygı duymasına sebep oluyor. Burada en temel endişe kaynağı 'yetişkinlerin dünyayı, doğayı ve çevrelerindeki insanları önemsemediğini' düşünmeleri. Anne-babalar harekete geçmeleri noktasında çocuklarına destek vermek istemekle onlara fazla sorumluluk yüklememek arasında kalıyor, çocuklarını iklim krizi gibi gerçeklerden uzak tutma yolunu arıyorlar. Ancak ebeveynler her ne kadar korumacı bir tavır takınsa da, çocuklar bunu 'önemsememek' olarak algılıyor.

Ebeveynlerinin eylemsizliği, çocukların değişime inançlarını zayıflatıyor. Bu konular hakkında konuşamayacaklarını düşünüyorlar veya dışlanmaktan çekiniyorlar. Bu karmaşık duyguların üstesinden gelmeleri için yapılacak en önemli şey ise çocuklarla bu konuları konuşmak, doğayı ve gezegenimizi önemsediğimizi fark yaratan adımlarla onlara göstermek."

"Bu bir ilan sayfasıdır"

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.