Cuma 20.10.2012
Son Güncelleme: Cumartesi 20.10.2012

Her kadının siyah bir iç çamaşırı olmalı

Marks&Spencer iç çamaşırlarının baş tasarımcısı Soozie Jenkinson, kadınlara iç giyim konusunda tüyolar verdi: Bu yıl mor ve yeşil tonları ile pırıltılı kumaşlar moda. Vücudu saran, dantel detaylı siyah bir iç çamaşırı ise vazgeçilmez...

İngiliz hazır giyim markası Marks&Spencer'ın iç çamaşırı bölümünün baş tasarımcısı Soozie Jenkinson, 'dünyada en çok sayıda kadını giydiren kadın' olarak tanınıyor. Jenkinson'ın tasarımlarını, dünyanın dört bir yanından milyonlarca kadın tercih ediyor. İngiliz süpermodel Rosie Huntington Whiteley'nin Marks&Spencer için tasarladığı iç çamaşırı koleksiyonunda da yine Jenkinson'ın sihirli dokunuşlarına rastlamak mümkün. Levent Kanyon'da açılan M&S mağazası için İstanbul'a gelen ünlü tasarımcı GÜNAYDIN'a konuştu.
Marks&Spencer iç çamaşırı denildiğinde ilk akla gelen markalardan biri. Türk kadınlarından da büyük ilgi görüyor...
Marks&Spencer, dünyada en çok iç çamaşırı satan markalardan biri. Sadece İngiltere'de, yılda 20 milyon sutyen satışı gerçekleştiriyoruz. Yani düşününce, dünyanın dört bir yanında, her üç kadından birinin dolabında bir Marks&Spencer iç çamaşırı bulunuyor. İlk kez sutyen alacak bir genç kız da, 80'li yaşlarında vücuduna ve kendine özen gösteren bir kadın da bize geliyor; bu çok heyecan verici...
Peki markaya kadınların bu denli ilgi göstermesinin nedeni ne sizce? Bunun en büyük sırrı, çamaşırlarımızın kalitesi tabii ki... Tasarımlarımızın çeşitliliği kadar, kullandığımız malzemenin kalitesi de müşterilerimizin bizden vazgeçememesine neden oluyor. Dünyanın dört bir yanından, en kaliteli tedarikçilerle çalışmak prensibimiz oldu. Bunun yanı sıra fiyatlarımız da ulaşılabilir düzeyde. Farklı beden tiplerine göre, en uygun ve en hoş görünümlü tasarımları yapıyoruz. Vücut şekillendirici tasarımlarda da pazar lideriyiz.
iyi ki tasarlamışım!
Siz de baş tasarımcı olarak bu başarıda önemli bir paya sahipsiniz. Bir İngiliz gazetesinde yaklaşık 18 yıldır Marks&Spencer için çalıştığınızı okumuştum...
Evet, 20'nci yıla yaklaşıyorum. 18 yıl önce, markadan ekibe katılmam teklif edildi ancak aklımda iç çamaşırı tasarımı yapmak pek yoktu. Sonra iç çamaşırı tasarlamaya resmen aşık oldum, şu an "İyi ki bu teklifi kabul etmişim" diyorum.
Modayla ilk olarak ne zaman ilgilenmeye başladınız?
Sanırım 5 yaşındayken, gelecekte moda tasarımcısı olmak istediğimi biliyordum. O yaşlardan itibaren bunu deli gibi istedim. Bunun için Londra'da moda eğitimi aldım. Eğitimim biter bitmez de farklı markalarda tasarımcı olarak çalışmaya başladım.
İç çamaşırı tasarlarken nelerden ilham alıyorsunuz?
İç çamaşırı diğer tasarımlardan çok farklı. İlk önce hem tasarım, hem de malzeme için ciddi bir araştırma yapmanız gerekiyor. Ayrıca gözlem yapmalı ve ürünlerinizi kullanan kadınların yorumlarını ve tavsiyelerini de dinlemelisiniz. Ardından trendler ve çevremdeki her şeyden ilham alıyorum diyebilirim. Sonsuz seçenek olan bir alan iç çamaşırı tasarımı yapmak...
İLHAM PERİM BEYONCE
Peki ilham periniz olan bir kadın var mı?
Tek bir ilham kaynağım yok aslında. Farklı vücut şekillerindeki kadınlar bana ilham veriyor. Beyonce ve Jennifer Lopez ilham kaynaklarım arasında. Onların kıvrımlı vücutlarına hayran olan kadınlar için vücutlarını o şekilde düzenleyen tasarımlar yapmak beni çok mutlu ediyor.
Daha önce Türkiye'ye gelmiş miydiniz? Türk kadınının giyim tarzını nasıl buluyorsunuz?
Türkiye'ye birçok kez geldim. Marks&Spencer'ın birçok tedarikçisi Türkiye'den; onları ziyaret etmek için sık sık ülkenize geliyorum. Türk kadınının kendine özgü bir giyim tarzı var; moda konusunda pek hata yapmıyorlar. Üzerlerine yakışanı buluyorlar; kendilerine özgü bir havaları ve tarzları var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.