Cuma 20.04.2013

Her yaştan her zevkten kadına hitap ediyoruz

Türkiye'nin önde gelen hazır giyim markalarından İpekyol, Twist ve Machka'nın tasarım direktörü Hilal Tunç; hazırladıkları koleksiyonlarla her yaştan ve her zevkten kadına hitap etmeyi hedeflediklerini söylüyor

Ayaydın Miroglio Group'un hazır giyim sektöründeki üç markası İpekyol, Twist ve Machka; Ayayadın Ailesi'nden bir isme, Hilal Tunç'a emanet. Yedi yıldır üç markanın tasarım direktörlüğünü yapan Tunç; yeni sezonu ve markalarını anlattı...
27 yıllık bir marka olan İpekyol, nasıl bir değişim geçirdi?
Son beş-altı yıldır koleksiyonda değişiklikler yaptık. Aslında var olan kadın profilimizin içine başka kadın profillerini ekledik. Çünkü artık kadınlar arasında bir yaş sınırı yok; hiç kimse yaşını, kimliğini belli etmek istemiyor. İstersen 15 ol, istersen 30, istersen 50; herkes daha genç görünmek istiyor. Biz de bu duruma farklı koleksiyonlar hazırlayarak cevap vermek istedik.
TAM 1.550 PARÇA HAZIRLADIK
İpekyol'un yanı sıra Twist ve Machka markalarına da sahipsiniz; üçünün çizgisini nasıl ayrıştırıyorsunuz?
Aslında hepsi çok farklı. Twist, ağırlıklı olarak genç kızlara, İpekyol ise daha şık, daha kadınsı, daha detayları seven, elegan duruşu tercih eden güncel kadına sesleniyor. Ama bu; yaş olarak değil, ruh olarak... Machka ise daha sofistike; çok spesifik stili olan, hep o stil peşinde koşan, girdiği ortamda kendini belli eden bir kadının markası.
Bir markanın tasarım direktörü yeni koleksiyon için 100 parça hazırlıyorsa, siz 300-400 parça hazırlıyorsunuz o zaman...
O da bir şey mi! Bu sezon; İpekyol için 700, Twist için 500, Machka için de 350 parça hazırladık. Bunlara ayakkabı, çanta ve takı dahil değil. Burada en önemlisi, doğru ekibi kurabilmek. Ekibimle birlikte gece gündüz çalışarak çıkarıyoruz bu koleksiyonları.
TEK RENK GİYİNECEĞİZ
Peki markalarınız; düzgün vücutlu kadınlara olduğu kadar kilolu, kısa boylu kadınlara da hitap ediyor mu?
İpekyol'da 36'dan 42'ye kadar, Twist'te ve Machka'da 36'dan 40 bedene kadar müşteri portföyümüz var. Tabii artık kilolular değil, sıfır bedenliler de var; biz onları da düşünüyoruz.
Bu sezonun öne çıkan trendleri neler?
Geçen seneye kadar çok renksizdik, bu sezon her renk var. Bu yılın en önemli trendlerinden biri de; tek renk giyinmek. Yani baştan ayağa siyah-beyaz, yeşil, sarı olabilirsiniz. Ama baştan ayağa kırmızı giymeyin çünkü çok iddialı bir renk. Sarı bu yıl çok popüler; tonu güzel olursa baştan ayağı sarı hoş olabilir ama bronz tene ihtiyaç var.

TAKILAR ÇOK REVAÇTA

Yani yeşil tişört, yeşil ayakkabı, yeşil pantolon ve yeşil çanta mı diyorsunuz?
O kadar da değil! Yeşil ayakkabı, yeşil çanta değil ama mesela pantolon yeşil, bluz da yeşil... Ayakkabının, çantanın aynı tonlarda olmaması, yardımcı renk olarak eşlik etmesi lazım. Ayrıca iki parça yani pantolon-bluz ya da etek-bluz aynı renkte giyebilirsiniz ama isterseniz o iki parçayı birbirinden ayırıp farklı renklerle birlikte kullanarak başka bir tarz yaratabilirsiniz.
Aksesuvarda neler ön plana çıkıyor?
Bizim, ayakkabı koleksiyonunda üçüncü sezonumuz. Takı koleksiyonumuz her geçen gün güçleniyor. Artık kadınlar; büyük taşlı, mücevher görünümlü takılar kullanmaktan çekinmiyor. Birkaç sene öncesine kadar insanlar gerçek takı takarlardı, imitasyona mesafeliydiler ama şu anda en büyük modaevleri bile çok güzel kristallerden çok güzel gerdanlıklar, bileklikler yapıyor. Bunlar mücevherin yerini aldı; insanlar artık gerçek mücevher yerine çok güzel imitasyon takılar kullanabiliyor. Biz de bunu İpekyol ve Twist koleksiyonuna enjekte ettik.
BU YAZ HERKES PANTOLON GİYECEK
Geçen yıl elbise furyası vardı, bu yaz hangi parçalar öne çıkacak?
Kimse elbise ve eteği tercih etmiyor artık; her türlü pantolon ilk tercih oldu. Artık örmelerden, şifondan, vualden pantolonlar var. Eteğin yerini; uçuş uçuş, rahat, incecik pantolonlar aldı.
Bu yaz pantolona mı yatırım yapalım yani?
Kesinlikle! Üstte de tişörtten ziyade bluz var; unutmayın. Gömlek de olabilir, tunik tarzı bluzlar da...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.