Cumartesi 04.02.2018

Isınma ve Hijyen için üretildi, vazgeçilmez oldu

İç çamaşırının tarihi, M.Ö. 2000'li yıllara kadar uzanıyor. İlk iç giyimlik olarak niteleyebileceğimiz peştemallar, dini inançların bir gereği olarak veya ısınma amaçlı kullanılmış. Kadınlarda ise, iç giyim bir estetik aracı olarak ayrı bir önem taşımış. Eski Yunan'da, Roma'da ve Mısır'da (özellikle Tutankhamun döneminde) peştemalların kullanıldığı biliniyor. Bir mitten ortaya çıktığı farz edilen korse ise o dönem için en önemli iç giyim nesnesi olarak kabul görmüş. Rönesans dönemiyle birlikte Leonardo Da Vinci, Boticelli, Michelangelo ve Raphael gibi tanınmış sanatçıların özellikle heykellerinde görülebilen estetik anlayışlarıyla farklı bir yön alan iç giyim sektörü, kadınlar için kısıtlayıcı bir unsur haline gelmiş ve yeri geldiğinde tahta korseler dahi kullanılmak suretiyle dişiliği gizleme amacı güdülmüş. Erkeklerde ise vücuda oturan, bacaklardan kısalmış iç giyimlikler kullanılmış. 20'nci yüzyılda Freud'un araştırmaları ve kırılan tabularla birlikte iç giyim modasında da yeni bir boyut açılmış. Sanayileşme ve seri üretimin dokuma sektörüne kazandırdıklarıyla iç giyim ucuz ve daha ulaşılabilir bir duruma gelmiş.

SEKTÖR HALİNE GELDİ
Kadın iç giyimlikleri pamuklu ve sentetik dokumacıkla erotizmin bir parçası olarak kullanılırken, erkek iç giyimlikleri de bugünkü görünümlerini almış. Zamanla iç giyimde modadan bahsedilir olmuş. 1. Dünya Savaşı sırasında 1-2 santimetre kısalan etek boyları ve etek altından düşen kısa çorapları önlemek amacıyla Eyfel Kulesi'nin mimarı Gustave Eiffel tarafından jartiyerin icat edilmesi, iç giyim dünyasında yeni bir dönem başlatmış. Hemen ardından gelen 2. Dünya Savaşı döneminde mini boyutlara ulaşan eteklerle kullanılmaya başlanan sentetik külotlu çoraplar, kadınların yeni gözdesi olmuş. Bu süreçlerin sonucunda iç giyim dini zorunluluklar, ısınma ve hijyen amaçlarının yanı sıra farklı bir estetik aracı olarak kullanılan vazgeçilmez bir ticari nesne konumuna gelmiş. Böylece iç giyim, sektörel bazda vazgeçilmez bir boyuta ulaşmış. İç giyim, sektörel bir kavram olarak farklı şekillerde yorumlanmakla birlikte, dünyada yaygın olarak kullanılan iç giyim kavramı; iç çamaşırının yanı sıra çorapları, mayoları, bikinileri, spor giysileri, fantezi giysileri, günlük ev giysilerini ve tişörtleri de kapsıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.