Son Güncelleme: Cuma 19.10.2018
Kadın girişımcilerden parlak iş fikırleri
Dünyada ekonominin gelişmesi için kadınlara pozitif ayrımcılık yapılması gerekiyor. Bunun için düzenlenen bir programa başvuran 150 kadın girişimci arasından 15’inin birbirinden parlak projesi, desteklenmeye layık bulundu
AYFER TÜFEKÇİ (BABYACADEMY)
¦ BabyAcademy, okul öncesi dönemde çocukların gelişimini en üst seviyeye çıkarmak ve aynı zamanda çocuklarda toplumsal cinsiyet eşitliği temeli ve bilinci oluşturmak üzere oyun ve içerikler sunan bir mobil uygulama. Evde bulunan basit malzemelerle oynanan oyunlar, kısa videolar halinde sunuluyor ve çocuğun yaşı ve gelişim seviyesine uygun olarak, çocuğa özel bir gelişim planı halinde veriliyor. BabyAcademy'nin içerikleri, Altınbaş Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü iş birliğiyle hazırlanıyor.
BERİL TURHAN (SHAMAN'S SECRET)
¦ Shaman's Secret, doğaya ve doğal yaşamaya çok meraklı bir aileden gelen Kimyager Beril Turhan tarafından kurulmuş. Çok değerli probiyotik ve prebiyotik kaynağı, lezzetli ve şifalı bir içecek olan Kombucha, milattan önceye dayanan geleneksel bir içecektir ve Uzakdoğu'da 'ölümsüzlük eliksiri' olarak anılıyor. Shaman's Secret'ın Kombucha'ları da geleneksel yöntemlerle üretiliyor.
CANAN AKMANOĞLU BAYRAK (MANIBUX
¦ Manibux, harçlık yönetim uygulaması ve ön ödemeli karttan oluşan bir cep telefonu aplikasyonu. Manibux ile 8-18 yaş aralığındaki çocuklara, anne-babalarının akıllı telefonlarına yükleyecekleri uygulamayla güvenle harçlık gönderebilmeleri sağlanıyor. Anne-babalar, çocuklarının nerede, ne zaman ve ne kadar alışveriş yaptığını takip ederken, çocuklar da kendi Manibux uygulamalarıyla birikim yapmayı öğreniyor.
REKLAMLARDA KADIN EVDE, ERKEK IŞTE
TÜRKIYE'DE televizyon reklamlarında cinsiyet eşitliği üzerine yapılan araştırmanın sonuçları, Kristal Elma'da açıklandı. 2007-2018 yılları arasında Effie'de ödül alan 489 televizyon reklamının incelendiği araştırmada; kadınların reklam filmlerinde ağırlıklı olarak ev ortamında, erkeklerin de iş yerinde gösterilmesi dikkat çekiyor. Araştırma, kadınların ana karakter olarak reklamda kullanılma oranında düşüş olduğunu da gösteriyor. Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü ve RVD Reklamda Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Platformu iş birliğiyle yapılan Türkiye'deki Effie TV Reklamlarının 10 Yıllık Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Karnesi araştırmasının reklam sektöründe farkındalık yaratacağını düşünüyorum. Umarım bu araştırma sayesinde reklamda kendine yer bulan temsiller, geleneksel kalıplarla sınırlı kalmaz.
EN SON HABERLER
- 1 Ajda Pekkan büyük stadyum konserine hazırlanıyor! Ajda Pekkan sürprizlerini açıkladı!
- 2 Seda Sayan ve Çağlar Ökten’in aşk yuvası göz kamaştırdı! İşte Seda Sayan’ın 4 milyon dolarlık muhteşem villası!
- 3 Aslı Enver’in minik kızı Elay’la paylaşımı güldürdü! İşte Aslı Enver’in minik kızının sevimli anları!
- 4 Nebahat Çehre apar topar hastaneye kaldırıldı! Nebahat Çehre’nin sağlık durumu nasıl?
- 5 Seray Sever 49 yaşında anneliği tatmıştı! Seray Sever’den kızlarıyla sevgi dolu paylaşım: Aşkın en saf hali!
- 6 Minik Cadı filminin çocuk yıldızıydı! Şimdi 54 yaşında! Ünlü oyuncuyu tanıyabildiniz mi?
- 7 Görenlerin nutku tutuldu! Bahar'ın yıldızı Demet Evgar'ın annesi "Maşallah bu ne güzellik" dedirtti!
- 8 Akasya Durağı'nın çıtı pıtı güzeliydi son haliyle mest etti! İşte Akasya Durağı'nın Dilek'i Pelin Sönmez'in muhteşem değişimi...
- 9 Nihat Doğan ve eşi Arzu Doğan boşanıyor! İranlı hayranı eşiyle mutluluğu kısa sürdü...
- 10 Bahar'ın Rengin de estetik mucizesi çıktı! Oyuncu Ecem Özkaya'yı doğal güzel sananlar hüsrana uğradı!