Cuma 09.01.2010
Son Güncelleme: Cuma 08.01.2010

Kendine modacı diyen insanlar ne yapar bilmem

17 yıldır Türkiye'de moda tasarımcısı yetiştiren La Salle Moda Okulu Yönetim Kurulu Başkanı Selim Çeçen: Moda, dünyanın en kıskanç sektörü. Bu sektöde olan herkes bir diğeriyle yarışıyor

50 yıl önce Kanada'da kurulan ve 17 yıl önce Türkiye'nin ilk uluslararası moda eğitim merkezi olarak bir şubesi İstanbul'da da açılan La Salle Moda Okulu'nun öğrencileri, tasarım dünyasında adlarından sıkça söz ettiriyor. La Salle Yönetim Kurulu Başkanı Selim Çeçen, bunun sırrını anlattı.
* La Salle'i benzerlerinden ayıran en önemli özellik nedir?
La Salle, dünyaya yayılmış çok büyük bir network. 50 yıl önce Kanada'nın Montreal kentinde başlayan moda macerası, 28 ülkeye yayıldı. Bu ülkelerden biri de Türkiye... La Salle, 17 yıldır Türkiye'de... Sahip olduğu büyük deneyim, akademinin her zaman gündemde olmasını sağlıyor. La Salle İstanbul, dünyadaki en başarılı La Salle seçildi.
İŞ GARANTİLİ
* Okulda nasıl bir eğitim veriliyor?
La Salle, dünyanın birçok yerinde üniversite olarak faaliyet gösteriyor. Biz de, Türkiye'de üniversite olarak faaliyet göstermesi için çalışıyoruz. Şimdilik lise sonrası lisans ve lisansaltı eğitimler veriyoruz. Öğrencilerimiz iki yıl yaz-kış yoğun İngilizce eğitimi alıyorlar. Sonuçta buradan, yetişmiş bir tasarımcı olarak mezun oluyorlar.
* Kime baksak modacı... Siz 'modacıları' nasıl görüyorsunuz?
Gazetelerde her gün 'modacı' denilen insanlarla ilgili haberler okuyoruz. Modacı ne demektir? Moda satan mıdır? Ne yapar? Ne olduğu belli değil... Ben bu kelimeyi kabul etmiyorum. Moda tasarımcısı olabilirsiniz. Moda pazarlamacısı vardır. Trendsetter vardır. Bunlar dünyada gayet oturmuş kavramlar. Ancak, Türkiye'de ne yazık ki tam oturmadı bu kavramlar.
* Sizce kim peki bu 'modacılar'?
Modacı denilen insanlar daha medyatik, magazinsel kişiler. Bu insanlar moda dünyasının içinde aslında tam olarak yer almıyor. Ancak moda dünyasının çevresinde bulunan, bu endüstrinin canlı kalmasını sağlayan, modanın ışığından yararlanmak isteyen küçük detaylar bu insanlar... Modayı prestij olarak görüyorlar. Bu ışıltıdan yararlanmak istiyorlar ve o yüzden modaya yöneliyorlar. Çok görkemli ve gösterişli bir meslek modacılık. Bundan etkilenmemek imkansız zaten.
* Türkiye'de moda dünyası içinde kıskançlık var mı?
Dünyanın en kıskanç sektörü moda. Tabii ki dünyanın her yerinde olduğu gibi burada da var... Birbirlerini taklit ediyor, birbirlerinden esinleniyor, birbirleriyle yarışıyorlar... Sürekli göz önünde olmanın getirdiği bir rekabet ve kıskançlık duygusu yaşanıyor bu sektörde. Dünyanın, savunma sanayinden sonra ikinci büyük endüstrisi.
* Moda eğitimi almak pahalı mı?
Amacımız; bu sektöre yetişmiş eleman kazandırmak. Para ikinci planda kalıyor. Zaten öğrencilerimiz, altı ayda, yatırdıkları paranın kat be katını kazanıyorlar.
* ÜNLÜLERİN BURÇLARI
* ÜNLÜLERİN GERÇEK İSİMLERİ

* ÜNLÜLERİN DOĞUM TARİHLERİ

* HANGİ ÜNLÜ NEREDE OTURUYOR?

* ÜNLÜLERİN İLK EVLİLİKLERİ

* 2009 YILININ SİNEMA OLAYLARI İÇİN TIKLAYIN


* ANA SAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.