Cumartesi 21.12.2014
Son Güncelleme: Pazar 21.12.2014

Kleptoman mısınız?

Eğlenirken cebe indiriyoruz; biraz kleptomanlık, biraz arsızlık yapıyoruz. 'Neden bahsediyorsun sen?' diyeceksiniz, hemen anlatıyorum. Ceyda Balaban'ın yeni yıl partisinde dekor olarak kullanılan lambaları fotoğraflamak yetmemiş, bir de kucaklayıp götürmüşler.
Aslında benzer hikayeler birçok mekanda yaşanıyor. Tasarım tuzluk, tabak-çanak ve sanat eserleri, Celetti marka tasarım objeler; kucaklanıp götürülenler listesinin başında...
Birçok işletmeci de formülü, bu objeleri telle bağlayıp sabitlemekte bulmuş. Bir zamanlar hatırlıyorum da, İzzet Çapa da bu kıymetli objeleri cam fanusların içine koydurur ya da mekanın ulaşılamayacak noktalarında sergilerdi. Birçok arkadaşımın evinde de çalındığı söylenen objeleri görmüşlüğüm vardır. Bu durumun parayla pulla da alakası yok aslında; 2 bin 500 liralık bavuluna otel şampuanlarından, havlularından atmayan da yoktur. Havaalanında bavul kontrolü yapsalar ya da bar çıkışlarında çantaya baksalar, kim bilir daha neler çıkar...
Peki kleptomaninin sebebi ne? Cevabı basit; heyecan! Her an, her yerde küçük heyecanlara ihtiyacımız var. Biri görmeden çantaya atılan bir çatal, gece boyunca hoşlandığınız kişinin sizi fark etmesinden daha çok heyecan verebilir. Kalp hırsızlığı da bir anlamda hastalık değil mi?

Yaratıcılığımızı körükleme zamanı!

Marka 2014'ün ilk günündeyim; gözümden akan uykuyu ne Bomonti Hilton'un ikramları açabildi, ne de içtiğim bardak bardak kahve...
Salonda 'Marka nasıl olunur?' sorusuna cevap arayan katılımcıların arasındayım. Sahnenin sol tarafında kurulan orkestra ve Marka 2014 için bestelediği parçası 'Hazırsan Gel' ile Demir Demirkan karşımızda.
İlk olarak sahnede Ayşegül Yürekli Şengör ve konferansın moderatörü BJ Cunningham var. 15 yıldır yüzlerce konuşmacıyı ağırlayan bu oluşum için her iki ismi de tebrik ediyorum.
Sahip çıkalım
Sabah saatlerinin en ilgi çeken konuşmacısı Zeynep Fadıllıoğlu'ydu ve konuşması da bir o kadar Türk işiydi. Konuşmasından aklımda kalanlara gelirsek...
Marka olmak için bütün değerlerimizi gözden geçirmemiz gerekiyor. Alaturka yani Türk usulünün bugüne kadar hep negatif bir algısı vardı şimdi bunu pozitife çevirme zamanı; kendi kültürümüzden yola çıkarak uyarlamadan, özgün bir yolda ilerleyerek...
Fadıllıoğlu, "Bir zamanlar daha Avrupalı görünmek için çayımızı çay bardağında içmezdik, fincanda içerdik" diyor.
Özetle alaturka kompleksimizden kurtulmalıyız, alaturkadan güzeli mi var? Bize özgü o kadar çok değer varken niye onlara sahip çıkmayız? Fadıllıoğlu "İtalyanlar bize spagettisini yediriyor, biz niye kuru fasulyemizi yediremiyoruz?" deyip örneklendiriyor. "Aşçılarımızın da en az dünyadaki aşçılar kadar iyi olması lazım. Taklitçilikten uzak durursak özgünleşip markalaşırız" diye de ekliyor.

Yeni keşfim

Geceler uzun olunca eve kendimi zor atıyorum. Hiçbir şey düşünmeden de uykuya dalıyorum tabii. Haliyle tüm düşünceler rüyalarımda hayat buluyor. Geçen gece yine kabuslarla uyandım... Kahvaltıda kendimce yorumlamaya çalışırken arkadaşım rüya yorumlayan bir siteyi önerdi hemen. Site, rüyanızda gördüğünüz hiçbir şeye klasik yorumlarla yaklaşmıyor. Yazdığınız rüyaya tamamen bilinçaltı yorumlaması yapıyor. O anki ilişki durumunuzdan sıkıntılarınıza kadar bilinçaltınızda ne varsa hayret verici bir şekilde değerlendiriyor; üstelik sizi hiç tanımadan ve görmeden. Çok rüya görenler ve unutmayanların www.birruyagordum. com adlı siteyi ziyaret etmesini tavsiye ederim. Bakalım bilinçaltınızda neler yaşanıyor?

Delevingne de Hakko giyiyor

İnternette aynı siteleri tıklamaktan, boş boş dolanmaktan sıkıldınız mı? O zaman size Cem Hakko'nun kızı Pia Hakko'nun, Cara Delevingne'den Lily Allen'a birçok dünya starının takip ettiği blog'una göz atmanızı öneriyorum. 'www.popseecul.com sitesine tıklamadım ama pop.see.cul markasına bir aşinalığım var' diyorsanız; muhtemelen Pia'nın tasarımı bir tişört gardırobunuzda olabilir, tıpkı Cara Delevingne gibi... Delevingne; hem giyiyor, hem de blog'unda dolanıyor. Londra St. Martins'de grafik-tasarımı okuyan Pia'nın yeteneklerine doyamadıysanız; ilham verici kolaj çalışmaları için cargocollective.com/piahakko'ya bakabilirsiniz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.