Cuma 09.11.2013

Markaların ilham kaynağı şehirler

Son senelerde markaların, şehirlere ithafen hazırladığı özel koleksiyonlar hepimizin malumu. Güzellik ve bakım konusunda; Nars'ın New York'a özel hazırladığı 'Nars Loves New York' seti, Dior'un Londra'nın şık kadınlarından esinlenen 'Dior for Harrods' ürünleri, Guerlain'in Parisli kadınların güzelliğine vurgu yapan 'Crazy Paris' koleksiyonu ilk akla gelenler. Modaya gelince... En sevdiğim tasarımcılardan Derek Lam da New York'tan ilham alıyor. Genç ruhlu ve cool kadınlardan yola çıkarak çok özel bir alt marka yaratan tasarımcı; bu markaya '10 Crosby' adını vermiş. New York'tan ilham alan bir diğer tasarımcı ise Kate Spade. Her sezon mutlaka bu şehre adanan ve sınırlı sayıda üretilen bir koleksiyon hazırlayan tasarımcı, şehrin ikonik figürlerini taşıyan portföyler ve iPad kılıfları tasarlıyor.
ALTERNATİF ŞEHİRLER
Cartier'nin 'Paris Nouvelle Vague' adını verdiği koleksiyon ise aşıklar şehri Paris'ten ilham alıyor. Bu kışa damgasını vuracak bu koleksiyonda yedi parça bulunuyor. Bu alışılagelmiş moda başkentlerinin yanı sıra, son dönemde koleksiyonlarda Şangay, Moskova ve Tokyo gibi daha alternatif şehirlerden izler de görüyoruz. Tabii bunda; Çin, Rusya ve hatta Dubai'deki müşteri kitlesinin, global anlamda büyük bir paya sahip olmasının da etkisi var. Şehirlerden ilham alan çok ilginç bir mücevher tasarımcısından da bahsetmek istiyorum. Şehirler, tapınaklar, meydanlar ve manastırları tasarımlarına yansıtan Philippe Tournaire'in yüzüklerindeki üç boyutlu süslemeler, tam da anlatmak istediğim şeyin altını çiziyor. Konu şehirler olduğu zaman, Louis Vuitton'un şehirlere adanmış seyahat kitapları ve onları tamamlayan küçük aksesuvarlarını unutursam ayıp olur, değil mi! Böyle koleksiyonlarla karşılaşıp 'Bizim neden böyle koleksiyonlarımız yok? İstanbul kadar ilham verici başka bir şehir daha var mı?' diye hayıflanırken, Mavala ojelerinin Ankara ve ardından İstanbul için hazırladığı 'İstanbul Colors' koleksiyonunu hatırladım. Bu seride Galata, Topkapı Sarayı ve Aya Sofya gibi mekanlardan ilham alan marka; rakı rengi ojeyi en çok Türk kadınlarının kullanması sebebiyle, koleksiyonuna bu ismi vermişti.
İSTANBUL NOSTALJİSİ
Son heyecanlı haber ise dünyanın dev markalarından olan Clinique'ten geldi. Marka, geçtiğimiz günlerde makyaj sanatçısı Jenna Menard ile birlikte hazırladığı 'Jenna for Istanbul' koleksiyonunu İstanbul'da tanıttı. Bu koleksiyonda; Türk kadınlarının göz makyajı tutkusunu temel alan çok kullanışlı bir 'smokey' far seti ve göz kalemi seti bulunuyor. Jenna, şehrin nostaljisini makyaja çok güzel uyarlamış. Koleksiyondaki Chubby Stick kalem ruj, şehrin koşturmacası içinde kısıtlı zamana sahip pratik kadınlara göre. Koleksiyon; bu hafta hem internet sitesinde, hem de mağazalarda satışa çıkıyor, benden söylemesi.
GİTMEZSEM ÇILDIRIRIM
Sonunda geliyor; artık Isabel Marant da erişilir, alınabilir, yani makul fiyatlara satılacak. Nerede? Tabii ki H&M'de! 14 Kasım sabahı saat 10.00'da Zorlu Center'daki H&M mağazasının kapıları açılacak ama ben olsam erkenden gider sıraya girerdim. Bol ceketlerinden, kemerlerinden, botlarından almazsam çıldıracağımı da belirtirim.
TülIN
Kolları sahte kürklü paltolar çok IN. Düz ve hiçbir aksesuvarı olmayan paltolarınıza siz de kürk ekleyebilirsiniz.
Tepeden tırnağa grafik kıyafetler giymek de, bunları beğenmek de IN.
Farklı platforma sahip topuklu ayakkabılar, yürüyebilenler için IN.

TülOUT

Kapüşonu kürklü paltolar OUT, benden söylemesi.
Motosikletçi botları OUT ama giymek isteyen giysin.
Şu ellerin her tarafına takılan yüzükler OUT, benden söylemesi.
ALMAZSAM ÇILDIRIRIM
Eastpak hayranı olduğumu, beni takip edenler bilir. Bu sene de iyi niyetli bir işe öncülük ediyor marka. Eastpak; Türkiye dahil 17 ülkeden 130 sanatçıya tasarlamaları için beyaz bir çanta gönderdi. Ülkemizden; cemiyet hayatının ünlü ismi Ayşe Kucuroğlu, karikatürist Kutlukhan Perker, tasarımcı Tuğçe Taşan ve yoga uzmanı Demet Yoruç, kendi tasarımlarını oluşturdu. Ortaya çıkan tasarımlar, eastpak. com'da satışa çıktı. Elde edilen gelir, Designers Against Aids derneğine bağışlanacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.