Cuma 04.11.2017
Son Güncelleme: Cuma 03.11.2017

Mevlana’nın heykeli için ölçüler torunundan alındı

Mevlana Vakfı Başkan Vekili ve Hz. Mevlana'ın 22'nci kuşak torunu Esin Çelebi ile önceki gün SABAH Gazetesi'nin Konya'da düzenlediği Konya'da SABAH adlı etkinlikte bir araya geldik. Çelebi, Mevlana isminin gereksiz yere kullanımı konusunda rahatsızlığını dile getirerek şöyle konuştu: "Beraber çalıştığımız patent enstitüsüyle Hz. Mevlana ve Mevlevilikle ilgili birçok kelimeyi tespit ettik ve bunları devlet korumasına aldırdık. Lüzumsuz yerlere Hz. Mevlana isminin konmaması, var olan tabelaların da değişmesi için mücadele ediyoruz. Mevlana ismini işletmesine veren birçok kişiyle de konuştuğumuzda yasak olduğunu bilmediklerini söylüyorlar." Çelebi ayrıca, Mevlana'yı tasvir eden resmin gerçeği yansıtmadığını şöyle ifade etti: "Hz. Mevlana'yı tasvir eden hayali bir resim var. O resimde bağdaş kurmuş, yere oturan, yaşlı ve şişman bir adam var. Halbuki Hz. Mevlana zayıf, ortanın biraz üzerinde boylu, çekik gözlü, sarı benizli, az yiyip az uyuyan bir insan. Tavsir edilen resimle alakası yok."
GERÇEĞE EN YAKIN TASVİR MÜZEDE
Sema Çelebi, sözlerine şöyle devam etti: "Madame Tussauds'ta yer alan heykeli baz alıyor ve onu doğru kabul ediyoruz. Yetkililer çok ciddi araştırmalar yaptı. Konya'ya gelip müzeyi ziyaret ettiler, hırkasının ölçülerini aldılar. Yüz maskesi için de kardeşim Faruk Erdem Çelebi'nin yüz maskesi alındı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.