Cuma 01.03.2014

Milano'da neler oldu?

Ben gidemedim ama L'Officiel editörü Debora Zakuto'nun Milano Moda Haftası'ndan notlarını sizin için derledim. İşte Milano'dan haberler:
Milano'da bu yıl 2014-15 sonbahar/kış sezonu defileleri, şaşırtıcı derecede sıcak bir Şubat ayında gerçekleşti. Podyumlarda kürkler peş peşe boy gösterirken; dünyanın farklı noktalarından gelen moda editörleri, alıcılar, modeller ve ünlü isimler, Milano sokaklarında bir defileden diğerine koşarken sıcak havanın tadını çıkardı. Tabii ki bu koşuşturma içinde, moda haftası boyunca birçok ses getiren işbirliği de yaşandı.

SATIŞ REKORU KIRDI
Moda dünyasının çılgın çocuğu Jeremy Scott, Moschino için hazırladığı ilk koleksiyonu görücüye çıkardı. Scott'ın McDonalds'tan ilham alarak hazırladığı koleksiyonda; sarı-kırmızı renkler 'M' harfiyle bir arada kullanıldı. Büyük beğeni toplayan özel koleksiyon, raflardaki yerini aldığı ilk iki günde satış rekorları kırdı. Üçüncü gün mağazada sadece, patates kızartması şeklindeki iPhone kılıfları kalmıştı.
Valentino'daki görevinden ayrıldıktan sonra ortadan kaybolan Alessandra Facchinetti, geçtiğimiz aylarda Tod's ile anlaştığını açıklamıştı. Tasarımcının marka için hazırladığı ilk büyük hazır giyim koleksiyonu, Milano Moda Haftası kapsamında tanıtıldı. Hazırladığı aksesuvarlarda Tod's'un klasik tarzına farklı bir bakış açısı getiren Facchinetti, kıyafetlerde ise minimal kesimlere yoğunlaşmış.
Büyük beden kadınların en büyük sorunu; tabii ki trendy kıyafetler bulamamaları... Nedense bedeniniz büyüdükçe, modayı yansıtan kıyafetler giyememeye başlıyorsunuz. Piyasadaki bu açığı kapatmaya çalışan Marina Rinaldi, ilk haute couture koleksiyonunu tanıttı. 'Red Carpet' başlıklı koleksiyon, 20'li yıllardan ilham alıyor ve kesinlikle görülmesi gerek.
Moda editörü ve stil danışmanı Katie Grand ile Hogan'ın işbirliği, iddialı bir şekilde devam ediyor. Grand'in marka için hazırladığı üçüncü koleksiyon olan 2014 ilkbahar/yaz koleksiyonunda kalp motifleri ön planda.
Milano Moda Haftası'nın vazgeçilmez adreslerinden biri de; hiç şüphesiz ki Via Montenapoleone ile Via de la Spiga caddeleri... Podyumlarda 2014-2015 sonbahar/kış koleksiyonları sunulurken; bu caddelerdeki mağazalarda dünyaca ünlü markaların yaz koleksiyonları görücüye çıktı. Tüm mağazaların vitrin tasarımları ise birbirinden iddialı. Dolce&Gabbana'nın eski paralarla süslediği nostaljik vitriniyle, Bottega Veneta'nın Blythe bebeklerinin yer aldığı vitrini, en çok beğenilenler arasında.
Dünyaca ünlü model Milla Jovovich de tasarımcılığa başladı, ilk koleksiyonunu da Milano'da tanıttı. Marella için sınırlı sayıda üretilen bir koleksiyon hazırlayan ünlü model, tasarımlarında canlı renkler kullanmaktan kaçınmıyor.

BLOGG ER'LARA DİKKAT!

Moda haftalarının en sevdiğim yanı; sokak modası fotoğrafçılarının, defile davetlilerinin fotoğraflarını çekmek için gösterdiği çaba... Günümüzde Scott Shulman, Garance Dore ve Tommy Ton gibi isimlerin öncülük ettiği sokak modası blogger'larının sayısı, her geçen gün artıyor. Bu isimler; tıpkı magazin muhabirleri gibi, en iddialı fotoğrafı çekmek için yerlere yatıyor ya da bir binanın tepesine çıkmaktan çekinmiyorlar.
Gelelim moda haftasında en çok konuşulan defilelere... Roberto Cavalli'nin bir ateşin etrafında gerçekleşen defilesi, ambiyansıyla adından söz ettirdi. Dolce&Gabbana'nın sincaplı davetiyeleri ise çok etkileyiciydi.

TülIN

Terlik ayakkabı yine yeniden moda oldu. Allah giyen herkese pedikür yaptırmayı ihsan eylesin, amin!
80'lerin torba çantaları, 80'li yıllarda olduğu kadar IN.

TülOUT

Topuklu lastik ayakkabı OUT oldu, bitti. Ne olur giymeyin, giydirmeyin.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.