Teknolojinin hayatımıza girmesiyle yemek yeme alışkanlıklarımız da değişmeye başladı. Daha önceleri yemeği yerinde yeme ya da çağrı merkezinden sipariş etme söz konusuyken, gelişen teknolojiyle birlikte yemek siparişleri de artık internet ve mobil uygulamalar aracılığıyla veriliyor. Yapılan araştırmalar; özellikle son iki yıldır yemek siparişlerinde mobil uygulama kullanımlarının yüzde 30 oranında arttığını gösteriyor. Siparişlerin yüzde 60'ı web sitesinden, yüzde 25'i ise mobil uygulamalar üzerinden yapılıyor. ABD'de yemek yeme süreçleri üzerinde yapılan bir araştırma ise, insanların artık tüm yemek yeme süreçlerini online olarak yaptığını gösteriyor. Restoran seçimi, restoran hakkında yapılan yorumlar, rezervasyon gibi birçok adım için internet veya mobil uygulamalar tercih ediliyor. Türkiye'de de özellikle food-tech sektörüne öncülük eden markalar, bunun için güçlü altyapıyı sağlıyor. Boston Consulting Group'un yaptığı araştırmaya göre; Türkiye genelinde, en çok kebap sipariş ediliyor. Kebabı, hamburger ve pizza takip ediyor. Listede bu klasik üçlüyü sırasıyla tavuk, sandviç, döner, tatlı, lahmacun, pide ve çorba takip ediyor. Bunun dışında dönere olan talebin artması da dikkat çekici. 2015 verilerine göre; internette 'döner' anahtar kelimesinin geçtiği içerikler, iki kat arttı. Yine 'döner' kelimesi, 2014'e göre yüzde 33 daha fazla arandı. 2015'in trendy lezzeti ise ördek. En çok satılan ürün ise 5 milyon 988 bin adet sipariş edilen lahmacun.