Cuma 18.05.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 18.05.2013

Moda kariyeri yapmak için zevkli olmak yetmez!

Yeni açtığı internet sitesinde vintage ürünler satan Ahu Yağtu: Herkes zevk, vizyon ve stil sahibi olabilir ama bunu kariyere dönüştürmek için hem bilgi birikimine, hem de tecrübeye ihtiyaç var. Moda; kolay gibi görünen, yaratıcılıkta sonu olmayan bir sektör

Geçtiğimiz yıl Cem Yılmaz ile evlenen manken Ahu Yağtu; oğlu Kemal'in doğumundan sonra yeni işler yapmak için kolları sıvadı. Galata'daki mağazasını kapatan Yağtu; Au Vintage markası altında topladığı ürünleri sanal ortamda satmaya başladı. Ahu Yağtu, AU Vintage markasını ve yeni kariyer planlarını anlattı:
Au Vintage markası nasıl doğdu? Neden sanal alemde satış yapmayı tercih ettiniz?
2006 yılında vintage ürünler satan bir butik açmıştım ancak butikle, sınırlı bir kesime hitap edebiliyorsunuz. Butikte sattığım vintage, ikinci el ve tasarım ürünlerini; daha fazla kişiye ulaştırabilmek için bir internet sitesi açmaya karar verdim.

BLOG'UMUZ DA İDDİALI

Sitenin kurulması kaç yıl sürdü?
Üç yıl bu sitenin kurulması için çalıştım ve 2013 Şubat ayında açıldı. İsmi Auvintage.com olmasına rağmen sadece vintage ürünler satmıyoruz. Diğer alışveriş sitelerinden farkı; her üründen sadece tek adet olması.
Müşteri profiliniz nasıl?
'İnternet malı ucuz olmalı' anlayışını yıkan bu site kendini özel hisseden, stiliyle fark yaratmak isteyen ve modayı takip edenlerin sitesi. Burada vintage ürünlerin yanı sıra, benim özenle seçtiğim ikinci el markalar ve tasarım ürünleri de bulmak mümkün. Bu siteyi diğer alışveriş sitelerinden ayıran bir diğer özellik ise siteyi gezmek için üye olmanız gerekmiyor. Bu site; meraklılarına vintage anlatan, günlük yaşam ve modayla ilgili bir dolu ipucu sunan, aynı zamanda aranılan en özel parçaların yer aldığı bir moda platformu. Blog kısmıyla da iddialıyız. Şimdiden blog takipçilerimizin sayısı oldukça arttı. Aslında istediğim; insanlar sitede biraz gezsin, dolaşsın, ürünleri incelesin, blogumuzu okusun.
Sitenizde hem tasarımlar, ikinci el ve vintage ürünler var; hem de dekorasyon ürünleri bulunuyor. Bu kadar çok alana yayılmak sizi zorladı mı?
Zorlanmıyorum, aksine keyifle yapıyorum; ürünleri kendim seçiyorum. Dekorasyon kısmı şimdilik biraz daha yavaş ilerliyor. Giysi ve aksesuvar bölümünü iyice oturttuktan sonra dekorasyona ağırlık vereceğiz.
Satışlarınızda beklediğiniz ilgiyi bulabildiniz mi?
Tabii ki buldum. Günden güne ilerleme kaydediyoruz. Sitede sadece vintage ürün bulunmuyor. Yeni tasarımcılar ve genç firmalarla da çalıştığımız için birçok ürünü bir arada sunuyoruz dolayısıyla daha geniş bir kitleye hitap ediyoruz. Bu da satışlara yansıyor.

MODA İSTİKRAR İSTER

Pek çok insan moda sektörüne giriyor; neden?
Herkes zevk, vizyon ve stil sahibi olabilir ama bunu kariyere dönüştürmek için hem belli bir bilgi birikimine, hem de tecrübeye ihtiyaç var. Moda; kolay gibi görünen, içine girdikçe detaylanan ve yaratıcılıkta sonu olmayan bir sektör. Yetenekli olabilirler, yaratıcı olabilirler fakat moda sektörü abartılı derecede tüketici olduğundan istikrar ve sebat gerektiriyor. Ancak bunu becerebilen insanların başarılı olabildiğini görebilirsiniz. Aksi bu sektörde çok zor.
GENÇ TASARIMCILARA KAPIMIZ HER ZAMAN AÇIK
Markanızda aynı zamanda genç tasarımcılara da yer veriyorsunuz. Size nasıl ulaşıyorlar, siz neye göre seçim yapıyorsunuz?
Auvintage.com'un stiline yakın olan genç tasarımcılarla iletişime geçiyoruz ya da onlar, bize ulaşıp koleksiyonlarını yolluyor. Tasarımcılar için öngördüğüm kriterler; koleksiyon parçalarının kreatif, giyilebilir ve fiyatının makul olması. Bunun dışında genç firmalarla aylık kampanyalar düzenliyoruz. Onların koleksiyonlarını, tek tek inceleyip seçiyor ve satışa sunuyorum
OYUNCULUĞA VE MODELLİĞE DEVAM
Kendi eşyalarınızı da siteden satmayı düşünür müsünüz?
Kendi eşyalarımı değil ama kendi koleksiyonumu hazırlayıp satışa sunmayı planlıyorum. Bu elbette vintage esintiler taşıyan bir koleksiyon olacak.
Galata'daki mağazanızı yeni kapattınız ama sitede ürünler çok talep görürse yeniden mağaza açmayı düşünür müsünüz?
Şu an için tüm mekanizmayı ofisimizden idare ediyoruz. Mağazayla ilgilenmek gerçekten çok emek istiyor. İleride talep olursa yeni bir mağaza açabilirim.
Mankenlik ve oyunculuğa devam edecek misiniz?
Mesleğimi bırakmayı düşünmüyorum. Projeler gelmeye devam ettikçe işimi yapacağım. Auvintage. com artık oturdu. Böylece hem mankenlik, hem de oyunculuk için zaman ayırabileceğim. Dolayısıyla her zaman olduğu gibi hepsi aynı anda devam edecek.
MARKA TUTKUM ASLA OLMADI
Vintage ürünleri çok sevdiğinizi biliyoruz. Alışverişe çıktığınızda "Almadan dönmem" dediğiniz bir ürün var mı? Marka tutkusunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Ben ihtiyaca göre alışveriş yapan biriyim. Bu nedenle elimdeki listede bulunan ürünleri alırım ama konu vintage ise akan sular durur! Marka tutkum yok; hiçbir zaman da olmadı. Bazı insanların marka tutkusu; kaliteyle doğru orantılı, bazılarınınki ise sadece trend olan ürünlere sahip olmakla ilgili. Bence, bu iki kesimi birbirinden iyi ayırt etmek gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.