Cuma 18.07.2009
Son Güncelleme: Cumartesi 18.07.2009

Modacılar ereksiyonda bir zekaya sahip olmalı

Nam-ı diğer 'Terzi Yamağı' Barbaros Şansal, neden tüm ünlü modacıların 'gay' olduğu sorusuna internet sitesi magazinsortie'de yanıt verdi: Çift cinsiyetli bir vücuda değil, ereksiyon halinde bir zekaya sahip olmalısınız!

Yıllardır ünlü modacı Yıldırım Mayruk'la çalışan ve kendisini 'Terzi Yamağı' diye tanıtan modacı Barbaros Şansal, Magazinsortie. com'un Genel Yayın Yönetmeni Olcay Ünal Sert'in sorularını yanıtladı. Modadan politikaya, cinsellikten sanata tüm soruları yanıtlayan Şansal'ın değinmediği konu kalmadı...
2010 yılında nasıl kıyafetler ve renkler revaçta olacak?
2010'da limon küfü, siyah, beyaz, hematit grisi, kükürt sarısı, sütlü kahve, ekru, kırmızının yanı sıra pudra pembesi ve buz mavisi öne çıkacak. Yünlü ve ipekli dokular, bol dantel, tül ve elbette kadife ve yünlüler dörtnala geliyor. Köşeli omuzlar, oturan beller, her boy etek ve çarliston pantolonlar her yerde olacak.
Yıllardır Yıldırım Mayruk ile çalışıyorsunuz. Mayruk'la çalışmak size neler kattı?
Ahlâk ve erdem anlayışımı ustamla taçlandırırken, sevgi ve güven en değerli taşlar olarak üzerine bezendi. Tarz kazanılmaz, varsa vardır. Ancak duayen Yıldırım Mayruk'tan öğrenilecek o kadar çok şey var ki, o tecrübenin karşısında insan dumura uğramaktan korkuyor.
KARGALAR BÜLBÜL OLMADI
Pierre Cardine, "Kadınlarla da erkeklerle de aram iyiydi" demişti... Modacılar neden genelde gay oluyor?
Çift cinsiyetli bir vücuda değil, ereksiyon halinde bir zekaya sahip olmalısınız. Hayallerinizde kaybettiğiniz ya da sahip olmaya çalıştığınız cinsiyeti çizip, biçip, dikip nakite çevirebilmelisiniz. Ancak hiçbir kadın, bir başka kadının kendisinden daha çekici olmasına tahammül edemez. Belki de bu nedenle sektörde kadın liderler daha az.

Cemil İpekçi'nin tarzını ve tavrını beğeniyor musunuz? Beğeniyorsanız sizce Türk modasına ne katmıştır?
Kapalıçarşı'daki Pötürge pazarının tüm dokuları, sayesinde yeniden gündeme geldi. Etnik bir tarzı olduğu kesin ama benim sitilini anlamam için profesör Üstün Gürtuna'dan ders almam lazım.
Müzikte nostaljiye yoğun bir ilgi var. Özellikle İlhan İrem, Gülden Karaböcek, Zeki Müren şarkıları eskimiyor. Modada nostalji akımı olacak mı?
Çünkü onlar teknoloji kullanarak kargaları, bülbül yapmadılar. Çünkü onlar vokalistlikten, starlığa soyunmadılar. Şarkılar da paket servisi gibi siparişle satın alınmazdı. Ya da oradan buradan araklanmazdı. Modada da aynı şey geçerli. Üçüncü sayfa güzeli olmakla ya da zengin sevgili bulmakla ancak sabun köpüğü olursunuz. Sonra da o sabuna basar, üç bacaklı pantolon yaparsınız.
Sizden bahsedilirken genelde, 'zeki', 'sivri dilli' ya da 'ukala' deniyor. Gerçekten çok mu zekisiniz, IQ'nuzu ölçtürdünüz mü?
Bunu tesbit edecek birim henüz bulunamadı. O yüzden zavallı Einstein'ın beynini çalıp ekmek gibi dilimlediler. Birim arşın mı, metre mi bakalım kim karar verecek? Ancak dilim sivri değil, çatallı...
Kısa bir süre önce hayatını kaybeden Michael Jackson'ı nasıl hatırlayacaksınız?
70'lerin başından beri takip etmek zorunda bırakıldığımız Michael Jackson'ı zombi olarak hatırlayacağım kesin. Onu bir efsane olarak düşünmüyorum. Efsaneler reklam filmi çevirmez, yarışmaz, jüri üyesi olmazlar.
Evlenmeyi düşünüyor musunuz?
Daha önce evlenip ayrıldığım için tekrar düşünmüyorum. Ayrıca monogramik de değilim.
DÜNYANIN % 10'U EŞCİNSEL
Cinsel kimliğinizi ilk ne zaman keşfettiniz, daha ilkokula giderken "Bende bir farklılık var" dediniz mi? Hiçbir şey sonradan olunmaz, öyle doğulur. Her ateşi çıkan çocuk, poposuna fitil kondu diye E-5'e mi düşüyor? Dünyada insanların yüzde 10'u tüm doğada olduğu gibi eşcinseldir. Ancak yüzde 10'u gerçek hetoroseksüeldir, kalanı ise ne yaptığını pek bilmeyendir.
Hande Yener hariç eşcinsellere kucak açan ünlü yok gibi. Ünlülerin tercihlerini saklamasını neye bağlıyorsunuz?
Hande Yener'in bu konuda samimi olduğunu düşünmüyorum. Korumalarının zaman zaman eşcinsellere hakaret ettikleri gelen duyumlarım arasında.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.