Salı 15.10.2014
Son Güncelleme: Salı 14.10.2014

Modayla dolu haftadan taze notlar

Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul (MBFWI), tüm heyecanıyla devam ediyor. Ben de yine hem kulisi, hem de defile alanını yakından takip ediyorum. Bu yılki moda haftasını yarılamışken; size defilelerden edindiğim izlenimleri ve söyleşilerimi aktaracağım. Dedikodular, Fashion Week İstanbul'un giderek heyecanını kaybettiği yönünde olsa da, ben bu görüşe katılmıyorum. Organizasyon oldukça iyi ve sistem her geçen yıl daha da oturuyor. Tasarımcılar gittikçe daha özgün şeylere imza atıyor, yeni tasarımcılar ise yaptıkları işlerle farkındalık yaratıyor. Biz artık kendimizi daha çok sevme yoluna girdik. Bundan böyle Türk tasarımcılarla övünmeye başlayabiliriz.

'Üretmeden tüketme'

MBFWI kapsamında yeni koleksiyonunu tanıtan Deniz Berdan ile kulisinde bir araya geldik...
Defilenizde bir parti havası var. Konseptiniz nedir bu sezon?
Konseptimiz; 20'nci yüzyılın tüketim bağımlılığı. Defilede alışveriş torbaları kullandım. 'Tüketiyorum, öyleyse varım', 'Zengin değilsen, pazarlık yap' eleştirel sloganlara yer verdim. Diyorum ki; üretmeden tüketme.
Defilede saç ve makyajlarla da bir şeyler anlatmak istemişsiniz sanırım...
Modellerin yüzüne, estetik ameliyat izi gibi görünen izler yaptık. Tüketim toplumunda insanlar, içlerindeki sahteliği kapatmak için daha çok dışlarını güzelleştirmeye, farklı yüzlere bürünmeye çalışıyor.
Siz birçok tasarımcının aksine kendi tasarımlarınızı kendiniz de giyiyorsunuz...
Aslında yurt dışında bunun çok örneği var ama Türkiye'de az. Şimdi giydiklerim benim için eski moda çünkü hep iki sezon sonrasını tasarlıyorum kafamda.

'SOSYAL MEDYA ERKEKLERİ DEĞİŞTİ'
Defilesi öncesi bir araya geldiğim Hatice Gökçe ile Fashion Week İstanbul'u konuştuk...
MBFWI, arzu edilen yere geldi mi?
Moda haftalarının aralıksız olarak yapılması ve tasarımcıların kararlı, disiplinli olması çok önemli. Her geçen sezon daha iyiye gidiyoruz. Yerli tasarımcılar sadece burada etkin değil; yurt dışındaki birçok şov ve fuara katılarak da isimlerini duyuruyorlar. Türkiye'de moda haftasında her şey yeni yeni oturuyor.
Kadın kadar, erkek moda pazarı da genişledi. Neden şimdi oldu bu?
Özellikle genç erkek kitle, sosyal medyanın da etkisiyle moda takipçisi oldu. Artık tüketiyorlar, karşılaştırma yapıyorlar, talep ediyorlar. Sosyal medya, erkekleri değiştirdi. 14 yıldır erkek giyim tasarımcısı olarak bu sektördeyim ve son dönemde ne ektiysem,

STİL
TÜYOLARI
Sıradışı papyonlar Ceketler, pantolonlar, kalem etekler, gömlekler; maskülen stilin vazgeçilmez öğeleri. Bu kış gömlek ya da tişörtünüzün üzerine papyon takmanızı öneriyorum. Renkli ve desenli olanları tercih edebilirsiniz.
Pantolonsuz gömlekler Yaz boyunca pantolonsuz giyilen tunik görünümlü gömlekler, kışa da sarkıyor. Gömleğinizi, opak çorap-babet ikilisiyle birlikte giyebilirsiniz.

KALEM ETEKTE BÜYÜK FARK!
Kim Kardashian ve Victoria Beckham, aynı Balmain marka leopar desenli eteği giymiş. Ancak büyük bir farkla... Kalem etekleri giyebilmek için ince bir vücut yapısına sahip olmak gerekiyor. Her ne kadar leopar trendi birkaç sezon geride kalmış olsa da; Victoria Beckham, ince fiziği ve stiliyle durumu kurtarıyor. Ancak Kim Kardashian, bu kıyafetiyle çok kötü görünüyor. Yuvarlak hatları kalem eteğe uygun olmadığı gibi, bluzunun ne kalıbına, ne de enine giden çizgilerine söyleyecek bir şey bulamıyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.